Sv: bada??

Badar dottern (8 mån) varannan dag. Hon älskar både bad o dusch och brukar sova SÅ gott efteråt. :)

Jag inbillar mig också att sonen sover bättre efteråt, kanske för att jag själv gillar att duscha innan jag hoppar i säng?

Sedan får han ju leka av sig lite i badet, och efter det fönar vi håret och myser och gosar :love: Tyvärr är det sambon som snor åt sig kvällsbadet i veckorna, men det är för att han kommer hem så sent att han måste ta det för att över huvud taget hinna umgås med sonen på vardagarna.

Fönar håret? Det har jag aldrig testat på sonen, men jag kan tänka mig att han skulle gilla det. Han brukar stå över dammsugaren och "föna håret" när vi dammsuger... :love:

Jag började med hårföningen i vintras, ibland känns det så kallt inne efter bad/duach, att jag ville få håret helt torrt på honom. Och nu älskar han det. Han bli bara för besviken om han inte får plocka ner fläkten från kroken när vi badat klart, det är en jätteviktig del av hans kvällsrutin.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 914
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar