Babysitter?

doglover

Trådstartare
Min son har en babysitter som han kan ha upp till 9 kg.
Han väger nu 7 kg så han kan ha den ett tag till iallafall.
Men jag undrar vad man kan ha efter babysittern?
Finns det nåt liknande eller större eller vad ska man använda?
Han använder den mest för stimulering, men den underlättar för oss lite också.
 
Sv: Babysitter?

Jag har haft en baby björn babysitter till Jason och den ska man tydligen kunna ha långt upp i ålder/vikt.
Jason tröttnade när han var 3-4 månader på sin, för då var det roligare att ligga på golvet och försöka ta sig fram.
 
Sv: Babysitter?

Jag gick över till gåstolen efter babysittern, men min son var mycket äldre än vad din är, vid den vikten. Så han var ju liksom i "börja-lära-gå-åldern" så att säga.

Annars så finns det ju något som är som en gunga i princip, jag har för mig att dom kan ta högre vikter, pga deras stadiga ben. Dom spelar också musik osv, är från Fisher-Price.
 
Sv: Babysitter?

han har en från fisher price som vibrerar, lyser och låter som han tycker är intressant. han gillar inte att ligga på golvet än så länge, men jag antar att det kommer. han är ju bara 2 månader.
han gillar inte babygymmet särskilt mycket heller. sittern är den enda som han tycker om. som han kan vara i längre än 10 min iallafall.
fast jag kanske har fel babygym, till honom? har ett som jag köpte på ica maxi. ett enkelt.
men viktmässigt ska den sittern han har klara upp till 9 kg vilket inte är så mkt.
han har en till med snobben, vet inte hur mkt den klarar. mer än 9 antagligen, men den har inga leksaker eller så, så den gillar han inte alls.
man vill ju kunna roa bebis...
 
Sv: Babysitter?

Jag gick över till gåstolen efter babysittern, men min son var mycket äldre än vad din är, vid den vikten. Så han var ju liksom i "börja-lära-gå-åldern" så att säga.

Annars så finns det ju något som är som en gunga i princip, jag har för mig att dom kan ta högre vikter, pga deras stadiga ben. Dom spelar också musik osv, är från Fisher-Price.

typ ocean wonders eller nåt?
har funderat på den, men vet inte om det är nån idé att köpa den. fast man kan ju kolla runt vad alla dom tar i vikt..
 
Sv: Babysitter?

Jag minns inte vad dom hette, men det kan säkert vara något sådant. Brukar vara reklam för den i Babylands utskick i alla fall. Går säkert rätt så lätt att få reda på vikter m.m!

Annars kan du ju gå in i en barnaffär, och fråga efter vad som tar högst i vikt.
 
Sv: Babysitter?

Mina avskydde att ligga på golvet - babygymmet fick dom att vråla och gåstolen var dom inte tillräckligt stora för när dom växt ur babysittern.
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag löste det men jobbigt var det.
 
Sv: Babysitter?

för försöka lösa det längre fram....

hade han vart en mindre bebis hade den hållt lite längre. den passar viktmässigt än, men vågar ju inte ha honom i den när han väger 9 kg och uppåt.
 
Sv: Babysitter?

En såndär sele som dom hoppar i, som man händer upp i dörrkarmen eller likande var en höjdare för våran dotter. hängde upp den under trappan (känndes säkrare än dörrkarmen) och där kunnde hon sitta och stutdsa hur länge som helst när jag lagade mat osv.
 
Sv: Babysitter?

Min son har en babysitter som han kan ha upp till 9 kg.
Han väger nu 7 kg så han kan ha den ett tag till iallafall.
Men jag undrar vad man kan ha efter babysittern?
Finns det nåt liknande eller större eller vad ska man använda?
Han använder den mest för stimulering, men den underlättar för oss lite också.
Även om han inte gillar det så tycker jag att du ska försöka vänja honom vid att ligga på mage på golvet, med kul leksaker precis inom räckhåll. De behöver nämligen den träning som det ger för ryggen att hålla upp huvudet och sträcka sig efter saker... Visst kan man ha dem i babysitter också, men inte hela tiden.
 
Sv: Babysitter?

Använd babyskyddet som babysitter?

Vi hade aldrig ngn babysitter till Alma. Hon låg i gymmet, på golvet... Hon lärde sig även sitta själv tidigt vilket förenklade en del för oss... Man kan ju hänga upp annat i gymmet om det är tråkigt, vispar, dl-mått, andra leksaker. Det roade iaf lilla damen här hemma!
 
Sv: Babysitter?

Funderar på att göra babygymmet roligare. Och skaffa hoppgunga, men än är han väl aningen för liten?
 
Sv: Babysitter?

Min kille vågade jag ha i hoppgungan när han var ungefär 3 månader. Då tyckte jag att han var tillräkligt stadig i nacken. Vet inte vad det är för rekomenderad ålder på dem egentligen. William är förresten jätte glad i sin men jag vill inte ha honom där allt för långa stunder än. Förresten så är det bökigt och få i och ur barnet om man är själv (det går men det är lite bökigt).

Jag tror nog förresten att många går från att ha barnet i babysittern till att ha det i en vanlig bebismatstol (eller vad det heter). Men det är kanske inte så lätt att gå över till direkt om man har en stor bebis.
Annars en bumbo kanske? Fast de rör sig ju inte och så måste de ju vara stadiga i nacken även här.
Min William har inte gillat att ligga på golvet, men han har tolererat det mer och mer. Och nu hinner jag knappt ställa babygymet över honom förrän han har vänt sig från rygg till mage, så gymet är bara att ta bort igen och lägga grejer framför honom som han kan kika på istället.
Jag köpte en gåstol med "aktivitetsbräda" till honom häromdagen. Den kommer han nog gilla skarpt tror jag (det verkar så när jag sätter honom i den nu), men än når han inte ner...
 
Sv: Babysitter?

Jo, min son är som en 3-4 mån bebis i storleken, men han är inte helt stadig i nacken ännu.
Han tycker om att gunga, blir lugn av det.
 
Sv: Babysitter?

Jag har en gunga i en gungställning(typ Ficher Price) som man kan flytta med sig runt i huset eller så ligger han på golvet.Har aldrig använt mig av sittern då Loke inte tycker om att sitta i den.Båda barnen har gillat denna gunga.
 
Sv: Babysitter?

får nog använda babyskyddet skulle jag tro.han väger nu 8 kg och är 11 v så han kan inte ha gåstol eller hoppgunga
 
Sv: Babysitter?

får nog använda babyskyddet skulle jag tro.han väger nu 8 kg och är 11 v så han kan inte ha gåstol eller hoppgunga

då har du också en liten tungviktare :)
min son var också väldigt "tung" när han var bebis.
Vi använde babyskyddet som babysitter. det var det enda som funkade då han växte ur de små babysitters ganska så fort
 
Sv: Babysitter?

då har du också en liten tungviktare :)
min son var också väldigt "tung" när han var bebis.
Vi använde babyskyddet som babysitter. det var det enda som funkade då han växte ur de små babysitters ganska så fort

Ja, nog är han tung. Bm tycker det det med att han är stor. Hans enorma aptit har (hallelluja) avtagit lite grann. Innan kunde han med lätthet dra i sig upp till 390 ml per måltid.

Babygymmet gillar han att ligga under då och då i ca 15 min åt gången, så det får bli babyskyddet...

*Han satt upp alldeles sj för första gången i helgen*:love:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
485
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
644
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 402
Senast: L(i)FE
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp