Babylegs och likande?

skogstomten

Trådstartare
Kan någon förklara vitsen med dom? :o
Finns ju oftast att köpa på sidor som säljer bärselar/sjalar.

Jag tror inte jag har förstått det "stora" med dom +
att jag borde städa men har fastnat på att surfa runt på massa
nödigt och onödigt. :crazy:
Kanske skulle leta efter en självgående dammsugare.

Sv: Babylegs och likande?

När man bär i sjal eller sele blir det ganska varmt däri så man kan inte ha så mkt kläder på barnet. Benen som hänger utanför däremot, dom brukar behöva nåt extra ifall det är kallt eller blåsigt ute. Då är babylegs bra att ha - tyvärr har jag inga och skulle behöva! Byxorna åker dessutom i princip ALLTID upp till knäna när dom sitter i, då är det långa strumpor eller babylegs som gäller.

Byxorna åker dessutom i princip ALLTID upp till knäna när dom sitter i, då är det långa strumpor eller babylegs som gäller.

Hm ja det har du ju rätt i att dom gärna gör
och sitter dom inte fast mot sjal/sele borde dom ju kanske inte
åka upp. Hm.
Fast varmt och svettigt blir det ju iof även utan tunnare strumpbyxor eller liknande.

är väl bra även om man EC:ar och har naken bebis eller bebis i bara underkläder/blöja... och så skönt för knäna då bebis börjar krypa... så har jag tänkt ang dessa påfund... :)

Du har redan fått bra svar, men jag ville bara säga att babylegs är fantastiskt bra ;)

Jag har dem när jag bär, är det kallt så ger de lite extra värme om fötter och ben, är det varmt bär jag minsta killen i stort sett naken och då kan bebylegsen ge både lite skydd mot vind om det är sånt dels mot solen.

Sedan är de toppen när bebis kryper naken, skyddar knän och ger lite värme på våra kalla golv.

tackar för era svar :D

Jag kan ge mig tusan på att jag innan det blivit höst,
helt plötsligt uppskattar dom ordentligt :rofl:

Det som funkade och som var smidigt med grabben
är raka motsatsen med dottern.
Nu har jag ju iof inte provat babylegs på honom men
det jag yrar om är väl bara att jag verkar ändra mig en himla massa just nu :eek::laugh:

täcka glipa vid vristerna när man bär i sjal (byxorna brukar bli för korta. Funkar med strumpor som går att dra upp också), eller om man bara har body på barnet och det blir kallare, så kan man sätta på babylegs.

Eller om barnet ska vara nakenrumpa vid pottningperiod så värmer babylegs benen ändå.

H&M har bra strumpor som är vikta men som man kan "dra upp" när det behövs, de har vi använt mkt.
Och så köpte vi jättebra strumpor i Spanien som var upp till precis under knäna, de var i någon ullblandning och jättemjuka och mysiga utan att vara "extra varma".

Går att göra om tex ridstrumpor eller andra vuxen-knästrumpor till babylegs :p

Vintertid har vi haft rejäla raggsockor i ull med låååååångt skaft (ribbstickade hela vägen så de passade från pytteliten och lång tid framåt. Specialgjorda av min svärmor :idea:

v_Babylegs_1.jpg

Google is your friend ;)

(bilden är lånad från Lasplash )

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 576
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 297
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka