Sv: Baby-led weaning någon?
Jag säger som andra är det en metod?
Med Freddan gjorde vi så, eller jo vi försökte med puré men det fanns inte en chans i världen att han skulle äta något dyl, han vägrar fortfarande att tex äta potatismos, snart tre år gamal, potatis ska det vara!
Han började ju inte äta ordentliga portioner förrens han var närmare 2 år, innan dess ammade jag fullt för han vägrade att äta.
Men som sagt till riktigt små, som din har jag ingen koll, han fick äta det han ville från min tallrik när han äntligen började visa något slags intresse, ris, makaroner, tomater, korv, pizza och strips var väl favoriter i början, kyckling kunde oxå slinka med... Sen åt han gärna bär direkt från buskarna i trädgården som 1 åring, hallon, smultron, jordgubbar, vinbär. Och så tomater i växthuset, körsbärstomaterna tror jag inte att jag har hunnit plocka en enda, de har ungarna dammsugit så fort de har fått en chans.
Elin, första barnet och hon som följde alla rekomendationer åt puréer och annat, men hon fick oxå äta själv redan från början, vi hjälpte till och stoppa in lite vi med förstås, men fick hon ingen egen sked så vägrade hon äta från 5 mån ålder...
Hm ja mina barn har sina egna åsikter...