Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ska på avskedsparty för min brorsdotter som ska plugga i usa i ett år eller mer,
vad är passande som present, ska man köpa något överhuvudtaget?
Vad har ni gjort, kom med förslag.
Beror väl lite på hur gammal hon är och vad hon har för intressen. Tänker spontant nåt svenskt hon kan ta med sig, en osthyvel kanske . Och sen nåt mer, varför inte nåt så tråkigt som pengar så hon kan köpa nåt skoj där.
När jag åkte utomlands för att jobba ett par år fick jag ett fotokollage med vänner,familj och djur på. Det blev jag jätteglad för och det satt uppe på väggen i mitt annars rätt opersonliga rum hela tiden jag var borta.
om hon ska resa med kanske 2 resväskor så kanske hon blir gladare för något längre fram än något som hon måste ta med nu? Ett "presentkort" på ett paket med favoritgodiset om några månader när hemlängtan slår till?
Jag röstar på en fotobok där hon kan ha bilder på familjen, etc. Eller en dagbok som hon kan skriva lite ner lite tankar i. Det är ändå lite jobbigt att byta land och kultur, även om man inte tycker att steget till USA är så stort.
Pengar är också ett bra alternativ - det kommer att behövas i USA.
När jag flyttade utomlands fick jag ett smycke som representerar min hemstad gjort av lokala guldsmeden av mina vänner, mycket uppskattat då det inte tar plats och som bär många fina minnen.
Som tidigare sagt så är svenskt godis toppen, och osthyvel
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.