Studentpresent till syskonbarn

Ett annat alternativ kan vara en väska lämplig för värdesaker. Om du googlar "stöldsäker väska" + "Stockholm" får du upp en del alternativ på t ex Stadium. Fjällräven har också några som kan passa och Fjällräven finns på Naturkompaniet.

Riktiga stöldsäkra väskor där man häktar fast blixtlåset och som inte går att skära upp (t ex Packsafe) känner jag bara till på specialbutik. Men man kommer ju ändå långt med en väska som är lagom stor för det viktigaste, kan bäras under kläderna och har RFID-skydd.

Ännu bättre tycker jag nog det skulle vara att köpa ett presentkort till Claes Olsson eller tex Biltema och bifoga ett kort med texten "Till Backpacker Eventyret", så kan hon själv välja vad hon behöver utifrån vad hon redan har.

Jösses. Ja, de jag såg kostade 2-300 kr... Men det finns tydligen alla prisklasser :D !
OT

Var såg du dem och vilket material?

Min plan är att låta sy upp i egyptisk bomull när jag är i Egypten. Men samtidigt är känslan av sidenlakan så fantastisk att jag... kanske betalar i alla fall. Mina gamla, som började spricka i alla sömmar, gav jag till en vän i Egypten. Hennes skräddare lagade lakanen och nu vaktar hon dem med sitt liv. :rofl:

OT

Var såg du dem och vilket material?

Min plan är att låta sy upp i egyptisk bomull när jag är i Egypten. Men samtidigt är känslan av sidenlakan så fantastisk att jag... kanske betalar i alla fall. Mina gamla, som började spricka i alla sömmar, gav jag till en vän i Egypten. Hennes skräddare lagade lakanen och nu vaktar hon dem med sitt liv. :rofl:
Jag vet inte riktigt. De kom upp vid googling :) .

För mig är studentpresent antingen något mer beständigt (tex fint smycke), eller praktiskt (stekpanna, saker till hushåll etc.) eller pengar. Gällande resan så skulle jag hellre ge pengar än saker då hon nog har bättre koll på vad hon behöver. Sen beror det ju på budgeten på presenten. Om personen som tar student är nära har jag givit runt 1500 kr och om personen inte är så nära så runt 800 kr.

Hjälp, min systerdotter tar studenten imorgon och jag behöver förslag till present. Ett smycke känns lite opersonligt. Hon ska ut och backpacka senare i år och jag tänker att det är roligare och mer hjälpsamt med något som kan hjälpa henne när hon är ute på resa.

Förslag? Tips?
Jag har köpt en rejäl emaljerad stekgryta till mitt syskonbarn som tar studenten. Inget att ta med på tågluff visserligen, men hon önskade saker till eget bo.

Det blev en reseadapter, tack @Snurrfian ! Hann inte göra något annat än springa in på Clas Ohlson. Praktiskt om hon ska ut på äventyr även utanför Sverige. Den fungerar även i Australien (dit hon vill resa), USA och hon ska till England på fredag så möjligtvis har hon redan en adapter dit, men det finns säkert rum för två.

Ett annat alternativ kan vara en väska lämplig för värdesaker. Om du googlar "stöldsäker väska" + "Stockholm" får du upp en del alternativ på t ex Stadium. Fjällräven har också några som kan passa och Fjällräven finns på Naturkompaniet.

Riktiga stöldsäkra väskor där man häktar fast blixtlåset och som inte går att skära upp (t ex Packsafe) känner jag bara till på specialbutik. Men man kommer ju ändå långt med en väska som är lagom stor för det viktigaste, kan bäras under kläderna och har RFID-skydd.
Ja, och helt ärligt, vill nån rycka min väska så vill jag nästan att de lyckas. Då avlägsnar dom sig fort. Såna där axelremsgrejer med kabel "knivsäker kabel i" där man kan hamna i dragkamp med en kriminell medan väskan hänger över ens axel känns långt mer som en säkerhetsrisk än att bara bli av med handväskan.

Ja, och helt ärligt, vill nån rycka min väska så vill jag nästan att de lyckas. Då avlägsnar dom sig fort. Såna där axelremsgrejer med kabel "knivsäker kabel i" där man kan hamna i dragkamp med en kriminell medan väskan hänger över ens axel känns långt mer som en säkerhetsrisk än att bara bli av med handväskan.
Fast just den funktionen finns det ju andra användningsområden för. Jag uppskattar den främst för att man kan koppla loss axelremmen, dra den runt ett fast föremål och sedan låsa ihop remmen igen. På så sätt har man en säkrare väska när man ställer ifrån sig den för att t ex äta. Jag använder ofta den funktionen när jag reser + låser fast blixtlåset så att ingen kan öppna väskan i smyg och sticka ner handen.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
847
Senast: Luff
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 581
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • ChatGPT
  • Dejtingtråden del 38