Avokado (utbruten från Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?)

Sel

Trådstartare
Varför är det så många som tar upp just avokado också?
Har man aldrig ätit ett äpple kan jag väl förstå att det känns något som "alla andra" har gjort.

Jag tycker annars att det är en bra idé att prova avokado om man vill, det är en ganska icke-offensiv frukt.
 
Varför är det så många som tar upp just avokado också?
Har man aldrig ätit ett äpple kan jag väl förstå att det känns något som "alla andra" har gjort.

Jag tycker annars att det är en bra idé att prova avokado om man vill, det är en ganska icke-offensiv frukt.
Hahaha tänkte samma tanke flera gånger ,vadå avokado 🙈
 
Måste ändå säga att jag tycker att det är rätt förvånande att som vuxen aldrig ätit avokado. Ser knappt hur jag skulle kunnat undvika om jag inte mkt aktivt valt bort. Och det fattar jag inte heller varför man skulle göra? Kan ju inte veta om man gillar eller ej i förväg så att säga…
Det är för mig inget konstigt att inte ha smakat på allt. Springer jag igenom grönsaksdisken finns det grönsaker jag aldrig smakat tex rädisor.

Hade bara inte skrivit jag har aldrig ätit rädisor i en sån här tråd.

Jag har aldrig ätit på mc Donalds passar mer in :)
 
Måste ändå säga att jag tycker att det är rätt förvånande att som vuxen aldrig ätit avokado. Ser knappt hur jag skulle kunnat undvika om jag inte mkt aktivt valt bort. Och det fattar jag inte heller varför man skulle göra? Kan ju inte veta om man gillar eller ej i förväg så att säga…

Jag äter aldrig något med avokado 🤮
Har dock smakat det, när jag var typ 30ish
 
Det är för mig inget konstigt att inte ha smakat på allt. Springer jag igenom grönsaksdisken finns det grönsaker jag aldrig smakat tex rädisor.

Hade bara inte skrivit jag har aldrig ätit rädisor i en sån här tråd.

Jag har aldrig ätit på mc Donalds passar mer in :)
Jag tycker fortfarande det är konstigt att inte smakat avokado, tänker kanske inte konstigt att man aldrig köpt en avokado men att man aldrig stött på en när man ätit mat ute/blivit bjuden på en sallad etc. tycker jag är mer förvånande. Fattar att alla inte äter ute, i tid och otid men tycker ändå avokado är en jättevanlig sak.. tycker för övrigt det är lite konstigt att inte ha ätit rädisa heller ;)
 
Jag tycker fortfarande det är konstigt att inte smakat avokado, tänker kanske inte konstigt att man aldrig köpt en avokado men att man aldrig stött på en när man ätit mat ute/blivit bjuden på en sallad etc. tycker jag är mer förvånande. Fattar att alla inte äter ute, i tid och otid men tycker ändå avokado är en jättevanlig sak.. tycker för övrigt det är lite konstigt att inte ha ätit rädisa heller ;)
Beror nog på vad man äter? Första gången jag fick en avokado i mat var inte alls många år sen :)
Men oerhört intetsägande grönsak tycker jag, smakar inget speciellt men kostar som rysk kaviar 😂
 
Jag vet inte faktiskt, men känner avsmak mot det när jag ser det. Känner ingen lust alls att prova det.

När min dotter var mindre och var skeptisk till att prova nåt nytt brukade jag säga till henne att tänk om hon aldrig hade smakat på glass eller oliver. Då hade hon missat nåt gott. Men den tanken finns inte hos dig? Att om du inte smakar så kan du missa nåt du hade tyckt var gott?
 
När min dotter var mindre och var skeptisk till att prova nåt nytt brukade jag säga till henne att tänk om hon aldrig hade smakat på glass eller oliver. Då hade hon missat nåt gott. Men den tanken finns inte hos dig? Att om du inte smakar så kan du missa nåt du hade tyckt var gott?
Alltså, med tanke på att jag äter alla andra grönsaker ser jag inte riktigt att det gör något om jag missar en grönsak/frukt. Tror inte att mitt liv blir mer komplett av avokado liksom. 😅
 
När min dotter var mindre och var skeptisk till att prova nåt nytt brukade jag säga till henne att tänk om hon aldrig hade smakat på glass eller oliver. Då hade hon missat nåt gott. Men den tanken finns inte hos dig? Att om du inte smakar så kan du missa nåt du hade tyckt var gott?
Önskar jag också varit sån men jag gillar inte mat på det sättet och aldrig varit så intresserad av mat men helt klart fördel att göra som din dotter.
 

Liknande trådar

Tjatter Som rubriken lyder - har ni någon grej som är en sån där "alla andra har gjort det" men inte ni? Nu tänker jag inte stora grejer som att...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
11 745
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 830
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 412
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 345
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp