Avliva eller inte?

Sv: Avliva eller inte?

Hej.tycker inte ni ska avliva hunden!
Det ligger i deras natur att jaga.
min hund har tagit kaniner och tyckt att hon varit vääldigt duktig....
Jag kan ej bli arg på henne då hon inte förstår att de är fel.
Vargar tar harar...varför skulle inte en hunds jakt instingt slå in om det springer omkring en kanin.
Jag har ALDRIG!! tvekat på att hon ska göra illa vår son!
hon älskar honnom och skulle göra allt för honnom!
Men om hunden vore folk ilsken eller bita en annan hund svårt ..så skulle jag ta bort den!
Kaniner är byte för hundar till och med den snällaste av hundar jagar kaniner om de springer!

Kan ju inte säga att alla hundar jagar kaniner för det gör inte våran, inte ens om dom springer...

Hade en kompis som hade en pudel som var kaninmördare nr 1!! Världens snällaste mot folk å fä annars men kom kaninerna lös så var det kört:crazy:

Det fnns en tråd helt nyss där någon tyckte det var självklart med ett skott i pannan på en hund som tog katter. Undrar var hundstackarn skall dra gänsen.
PL

Ja, hunden får nog först jaga bytet, sedan stanna upp och se efter om det är en kanin eller katt innan den klipper till.
Vadå, det är väl SJÄLVKLART att hunden begriper skillnaden?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund :banghead: Alltså varför ska man ha sina hundar lösa när man inte har full koll, eller om man själv inte har koll på omgivningen, två...
Svar
16
· Visningar
1 219
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18