Avliva eller inte

Sv: Avliva eller inte

En liten tanke som slog mig var att du skrev att det gått bättre. Var det efter du tagit beskut och bokat datum? Det kan inte vara så att du och/eller din sambo (omedvetet) på något sätt ändrat beteende gentemot hunden iom detta?
Jag tror inte att hunden är medveten om det beslutet du tog då, däremot är hundar och kanske speciellt en sån här hund väldigt känsliga på förändringar i beteende. Tänk efter, kanske gjorde ni något annorlunda som ni kan använda om ni nu betsämmer er för att fortsätta ett tag till?

Uppdatering

Mulle gör fortfarande framsteg, kan nu duscha och hämta posten utan att han bryr sej speciellt mkt, Han har börjat ty sej mer och mer till husse. Det är stor skillnad på honom nu mot hur han har vart tidigare.
Nu är det bara å hoppas på att framstegen håller i sej. :banana:

Så roligt för Er!!

Nu gäller det bara att Du inte blir för ivrig och testar hans gränser för mkt bara. Låt det räcka med att duscha och hämta posten ett tag framöver. Ge dig inte ut på lite längre äventyr förrän han är helt lugn med duschning m.m

Lycka till!!

Några längre äventyr kommer det inte bli än på ett bra tag, dock tänkte jag försöka förlänga tiden jag står i duschen från 10 minuter till 15 min osv, och ta nån minut längre på mej när jag hämtar posten, öka lite successivt allt eftersom han kan ta det lugnt utan matte. Är medveten om att det kommer ta tid, men sålänge han gör framsteg så får det ta så lång tid som det behövs :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 895
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 585
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka