Sv: Avliva eller ge bort! Hjälp!
Tror du på allvar att alla dessa försvunna 10 000 hästar åker slaktbil utomlands?
Den dag en av mina hästar dör så kommer den att grävas ner någonstans i närheten. Detta kommer inte att meddelas några myndigheter, vilket antagligen innebär att den hästen några år senare kommer in i statistiken över försvunna hästar. Så gör de flesta där jag bor eftersom laglig destruktion av hästar är så dyrt så därför är jag övertygad om att väldigt många av dessa 10000 försvunna hästar tillhör denna kategori.
Man talar om att 10 000 hästar försvinner varje år. Vem tror att det är till en härlig äng hos en gammal gumma som matar dem med morötter? Och vem förser dessa människor med 10 000 hästar som åker utomlands på vidriga hästtransporter? Har man som hästägare inget ansvar alls för var hästen hamnar?
Men vänta nu, det här är bara oseriös journalistik och inget annat än en snedvinkling. För så ser ju inte världen ut. Eller? Och problemet finns ju inte på riktigt. Det är bara en massa människor som går omkring och vill slakta sina hästar men behöver ett "alibi".
Tror du på allvar att alla dessa försvunna 10 000 hästar åker slaktbil utomlands?
Den dag en av mina hästar dör så kommer den att grävas ner någonstans i närheten. Detta kommer inte att meddelas några myndigheter, vilket antagligen innebär att den hästen några år senare kommer in i statistiken över försvunna hästar. Så gör de flesta där jag bor eftersom laglig destruktion av hästar är så dyrt så därför är jag övertygad om att väldigt många av dessa 10000 försvunna hästar tillhör denna kategori.