Nu gör du dig bara dum. Vi pratar väl inte unghästar. Vi pratar om hästar som inte har något värde på marknaden. Det är detta som gör att jag blir irriterad, du glider hela tiden från ämnet och börjar babbla om annat. Vi pratar om hästar som inte har ett värde på marknade, ingenting annat, håll dig till det.
Att du inte själv har behövt ta beslutet om ta bort eller söka fodervärd bevisar ju att du bara gissar. Många i denna tråd är i denna verklighet och vet vad det innebär, du bara målar upp en bild av något du inte har någon aning om. Men eftersom du beskriver att det går att hitta fodervärd så antog jag att du visste det. Jag skulle gärna lämna bort en häst till någon jag känner eller någon som jag vet tar väl hand om hästen. Finns inte dessa garantier så kan jag inte med rent samvete lämna bort hästen. En gammal häst som inte går att rida kostar lika mycket att hålla som en yngre frisk. De som vill ha hästar på foder tar sällan en gammal sällskapshäst. De som vill ha en sällskapshäst köper typ en shettis. Så går det till. Du tror inte att det gör det, men du har inte själv försökt. Det har jag och andra i tråden. Men ändå vet du bättre.
Jag kommer inte med gliringar mer än du själv gör, så kasta inte sten i glashus.
Du hittar ju bara på en massa strunt. Inget som du har att komma med är förankrat i verkligheten. Lägger man fram ostridbar fakta så börjar du babbla om bilkörning och gud vet vad. Vill du att folk ska köpa dina argument så får du nog lägga fram något hållbart. I denna tråden är dina åsikter i kraftig minoritet, jag tror faktiskt att det speglar verkligheten som tur är. Men så länge det fortsätter att försvinna hästar som lämnats ut på foder och slakttransporterna till Europa fortsätter finns det tyvärr fortfarande folk som resonerar lika tokigt som du. Du får tycka att jag är hur otrevlig som helst, men jag blir så himla arg när jag hör folk som tycker det är helt OK att utsätta en häst för rysk roulette. Det är just det du anser att man ska göra. Skämmes!