Avla min sheltie? :O

M

marsann

Jag vill att min Sheltie ska bli pappa. Jag har planerat det ett tag men tiden gick fort och jag vet inte hur jag ska göra? Bör man ställa ut honom först? Var i så fall? jag har bara kört agility med honom tidigare och vet ingenting om utställningar.
Eller kan man bara hitta någon att para med? Var i så fall?
Vore taksam för svar :crazy:

Sv: Avla min sheltie? :O

Kolla på rasklubbens hemsida vad som krävs för att få valphänvisning.
Meritera din hund o se till att gå MH etc med honom, samt att han är HD/ED röntgad med UA.
Det kryllar av olämpliga seltiesar i aveln.

Sv: Avla min sheltie? :O

En sheltie ska ögonlysas o ställas ut innan avel, enligt rasklubben.
När det är gjort kan du anmäla till rasklubben att du har hane o sen vänta o se om någon nappar.
I stora drag.. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 181
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 807
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat