Avelsvärdera hund utan stamtavla?

Nixehen

Trådstartare
Ja, går det?
Har en Amstaffkille vars pappa är godkänd, men inte mamman. Kan han i sin tur bli godkänd för avel eller är det kört?

Sv: Avelsvärdera hund utan stamtavla?

Alla hundar utan stamtavla räknas ju som blandrashundar (ergo räknas din hund som blandras), så om din hund skulle få avkommor i sin tur så skulle även dessa räknas som blandrashundar.

Jo precis, så långt är jag med. Frågan var ju om han kunde "få" stamtavla och räknas som renrasig?

Gnist var lite snabbare där :D.

Men svaret är kort och gott: Nej.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 462
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 953
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 819
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 855
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31