saraaandersson
Trådstartare
Sv: Avels bedömma islandshäst
Man får visa vilken häst man vill visar du bara exteriört så blir det ju mycket billigare.
Det kostar ändå 3000kr att visa hästen.. så jag, personligen, hade inte lagt så mycket pengar på en häst utan tölt. Tölt har en väldigt stor del utav totalpoängen sen. (Tölt & pass vägs in mest) och töltar hästen inte så får du bara 5,0 för både tölt & kort tölt.. och antar att hästen inte har pass heller? och då får du 5,0 där också.. Det kommer dra ner oerhört på total poängen. Men självklart kan du visa om du vill.! men jag hade nog bara visat den hästen exteriört isåfall.
Finns det någon nackdel med att visa sin häst om man vet att man inte kommer att få topp-poäng? Om jag bara vill veta vad dom tycker exteriört om hästen eller så?
Jag har ex en som jag inte vill/tänker visa tölt med. Blir man diskad då?
Eller om man bara vill visa sitt sto som är helt ok och med extremt mycket vilja och samarbetsvillig men gammal och ovisad?
Borde jag låta bli?
Dom är allafall aldrig till salu och ska jag ta föl på dom så är inte fölen heller till salu så allt det här med visningen skulle jag ju göra bara för min skull. Bara kul att veta vad man har för fel och styrkor på sin häst.
Man får visa vilken häst man vill visar du bara exteriört så blir det ju mycket billigare.
Det kostar ändå 3000kr att visa hästen.. så jag, personligen, hade inte lagt så mycket pengar på en häst utan tölt. Tölt har en väldigt stor del utav totalpoängen sen. (Tölt & pass vägs in mest) och töltar hästen inte så får du bara 5,0 för både tölt & kort tölt.. och antar att hästen inte har pass heller? och då får du 5,0 där också.. Det kommer dra ner oerhört på total poängen. Men självklart kan du visa om du vill.! men jag hade nog bara visat den hästen exteriört isåfall.