Avels bedömma islandshäst

Sv: Avels bedömma islandshäst

Kan du möjligen förklara hur det hänger ihop? Hur går det till när 3? domare, varav en från ett annat land, tillsammans kommer fram till att en kändisryttares häst får högre poäng än den är värld är värd? Och att det är en generell tendens inte ett eventuellt enstaka undantag.

Och detta för att människans natur är sådan.

Sv: Avels bedömma islandshäst

*KL

Jag tror inte heller någon är TOTALT objektiv. Men jag tror att i bedömning gör det otroligt lite skillnad, då man under visningen fokuserar på hästen och inte ryttarens namn. Givetvis kan man ha olika inställning till olika ryttare beroende på tidigare erfarenheter och personliga åsikter, men jag tror de är bra på att frångå det i stor utsträckning och dessutom kommer ju poängen från tre olika domare som knappast har samma uppfattning sedan tidigare av samma ryttare. Antagligen så kan poängen påverkas ibland av vem det är, men då tror jag det handlar om så små skillnader att det inte är så mycket att haka upp sig på.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
995
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 839
Senast: ameo
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka