Avbruten sömn, är de så farligt!?

Amandas

Trådstartare
hej hej. Skulle vilja fråga er alla visa där ute en fråga! De är nämligen så att min sambo har en son tillsammans med sit x, sonen är 2,5 år och helt underbar. går på dagis korta dar och leker o stojar som alla andra barn. Nu till saken min sambo jobbar onsdags kvällar inne i stan och han har inget körkort så jag får köra dit honom vid 20 tiden på kvällen och sedan hämta honom vid 00:30. Är det så farligt mot barnet att störa den i sin sömn genom att lägga honom vid ca 21:00 (kan hända att han somnar tidigare) och sedan väcka han vid 00:15 ca för att sätta in honom i bilen och åka o hämta pappa i stan! Han kommer givetvis somna i bilen och sova hela tiden för att sedan lyfta ur honom hur bilen och bära in han i sängen. Jag tror inte att han inte mår dåligt av detta och observera att det endast är 2 onsdagar i månaden, alltså en onsdag var 14 dag! skulle vara tacksam för era åsikter!
TACK A

Sv: Avbruten sömn, är de så farligt!?

Farligt är det säkert inte, men att han somnar om direkt räkna inte med det. När Rasmus blivit väckt/vaknat efter några timmars sömn är han igång till 99%!! Men oftast kan man bära honom säng-bil-säng utan att han vaknar.
Finns ingen barnvakt som kan komma över?

nöpp ingen som kan tänka sig komma mitt i natten.. Och han brukar alltid somna om, han är en liten sjusovare väldigt svårväkt. Tycker ni att jag kan bära honom säng-bil-säng 2 ggr i månaden med en bilresa på 20 min enkel väg utan att behöva känna mig som den hemskaste?

jag tycker att din pojkvän skall ta sig hem på egen hand dessa kvällar. Kan han inte det så får han be om en schemaändring. Pojken blir äldre och kommer att ha svårare att komma till ro. En väckning som den kan ställa till det i ett par kvällar senare.

Senast ändrad:

Fast jag tycker nog inte att det är så farligt, faktiskt. Så länge det är så som du beskriver att han somnar direkt mm och inte verkar bli extra trött dagen efter så skulle jag absolut göra som du gör nu. Sedan är det 2 ggr/mån.....

Det är inte alltid perfekt i livet med tider mm och man får göra så gott man kan.

Jag tycker INTE du ska ha dåligt samvete.

tack alla för era svar! vi skall försöka lösa det så att en vän till oss kör de 2 onsdagarna i månaden som det handla om och skulle de mot all förmodan träta på någe vis så får vi allt ta med honom men jag tror att han slipper följa med. =)

Någon arbetslös kompis finns de väl som vill tjäna någon liten slant ;)

Det kommer säkert funka bra ibland och inte alls ibland. Problemet nu på vintern är att det är så kallt ute. Och man blir så pigg av den kalla friska luften!

långsiktigt måste han skaffa körkort och bil! han har ingen plan för det?det finns ju intensivkurser han kan ta när han är ledig på sommaren:idea:

Jag kan inte tänka mig att det kan vara farligt på något sätt. Mitt tips, inför de kvällar du måste bära ut honom i bilen, är att du berättar det för honom innan han somnar. Alltså, när han ska gå och lägga sig säger du att du mitt i natten kommer att bära ut honom i bilen för att ni ska hämta pappa, och att han gärna får sova vidare i bilen, och att ni bär in honom igen.

När mina barn är förberedda klarar de sånt riktigt bra. Om de inte vet vad som ska hända kan de bli förvirrade och uppstressade, och då skriker de istället för att somna om.:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
R
Övr. Hund Vi kommer behöva ta ett snack med hundägande granne. Våra hus ligger nära. Ca 30-40 m från varandra med en smal grusväg på ca 4 m mellan...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 263
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 800
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar