R
Raderad medlem 94602
Jag uppfattade det som en ca 4 m bred grusväg delade av era fastigheter?, hur kan de då lägga ev. hönsgård intill er tomt?
Tror ändå inte du kan göra något åt kommande hönor och ev tupp under förutsättning ni inte bor i detaljplanelagt område.
Vad gäller det andra så skulle jag be om att hundarna inte släpps ut fritt o ensamma efter 22.00, för att slippa skällande då, i övrigt får man nog gilla läget och stå ut, annars om man inte gör det vilket du inte verkar göra heller så får man göra som @Lena Furberg föreslog. Det är ändå inget värt med grannsämja om all generositet bara går åt ett håll, vilket det verkar göra här från er sida.
Jag förstår verkligen irritationen över ihärdiga nära skällande hundar men att irritera sig på några ev hönors ljud, då får du nog tänka över din irritation över ljud och försöka göra dig mindre känslig.
Bådas tomtgräns går i mitten av vägen. Det är en fd väg som inte längre är i bruk och nu är prickad som tomt. Halva till oss var. Men eftersom den gör att vi kan nå gårdsplanen från två håll så har vi valt att bygga våra staket vid vägens sidor för att underlätta när vi tex kör med släp.
Jag är fullt medveten om att jag inte kan hindra dem från att skaffa höns. Dock så får man inte bygga hönsgård närmare tomtgränsen än 4,5 m utan tillåtelse. Ska de hålla på det så får hönsgården inte plats där de har tänkt ha de. De räknar alltså med att vi ska ge klartecken på att ha den precis intill vår tomt. Om det blir några höns. Till den platsen kommer vi att säga nej. Då får de faktiskt offra lite av sin lilla trädgård och isf bygga den längre in på tomten.