C
Cyfair
Min c ponny attackerar mej i hagen. När jag ska hämta den vågar jag inte gå in i hagen och hämta den för om man kommer ca. 5 meter närma henne så går hon till attack, alltså är jätte tjurig och galopperar rakt mot en. Jag vet inte vad hon gör om man står kvar, men det vill jag helst inte testa. Det funkar inte ens att ha med morot eller en spann havre, hon attackerar ändå. När jag ska hämta henne får jag stå utanför öppningen och ropa på henne då hon kommer till en i full galopp ( fast bara om hon står ensam i hagen)
, så tar jag henne utan för. Det är som om hela hagen är hennes revir. Hon gör även samma sak om man går förbi hennes box, eller tex. om man tar på henne och hon inte ser det så blir hon galen med. Inom ridningen är hon jätte duktig ! Men även då blir hon tjurig om man trycker för hårt med skänklarna.
vad ska jag göra för att hon ska sluta ?
, så tar jag henne utan för. Det är som om hela hagen är hennes revir. Hon gör även samma sak om man går förbi hennes box, eller tex. om man tar på henne och hon inte ser det så blir hon galen med. Inom ridningen är hon jätte duktig ! Men även då blir hon tjurig om man trycker för hårt med skänklarna.
vad ska jag göra för att hon ska sluta ?