Jag kände precis så för några år sedan. Insåg att något inte var helt hundra, och kände det lite som att jag försökte lägga ett pussel och när det bara är en bit kvar och jag sitter med biten i min hand så ser den ut att passa men när jag försöker lägga dit den så passar den inte riktigt utan jag lär trycka dit den och inser då att någon av dom andra pusselbitarna måste vara fel. Fast det ser helt rätt ut. Så jag började inventera mitt liv bit för bit och hittade att det var förhållandet som inte riktigt stämde. Det såg bra ut, kändes bra, men skavde ändå lite och det gjorde att jag inte var nöjd i livet. För stunden fungerade allt det där du nämner, men jag blev aldrig nöjd.
Så nu, några år senare och i ett helt annat förhållande, är jag verkligen nöjd. Visst kan vissa dagar vara bättre eller sämre, men jag är så galet nöjd med mitt liv. Det är en skön grundkänsla att ha!
Mitt har alltid suttit ihop med att jag har tagit på mig för mycket uppgifter och egentligen är stressad inombords. Så det har gått över när saker är gjorda och jag lär mig ständigt att inte ta på mig för mycket.
Skönt du hittade ditt skav och kunde få bort det