Att välja hundras...bullterrier?

Vad roligt!
Det förvånar mig inte att din hund nästan slog vinthunden i snabbhet. Dom där små är dessutom nästan lika kompakta och atletiska som staffarna.

Den första bilden fick mig att haja till lite extra, ser ut som om tjejen håller i en bulle i den ena och en hamburgare i den andra handen. :rofl:
HAAHAHAHAHAHAH gud jag var tvungen att kolla på bilden igen och började skatta rakt ut, hade HELT missat det där! :rofl:

Men visst tusan är dom snabba när dom väl sätter fart, lika atletiska vågar jag nog påstå att dom är faktiskt.
Riktiga studsbollar som lätt hoppar i jämnhöjd (och ur bild, haha!) med en själv är dom om inget annat.
:D
IMG_7111.jpg

Fel!
Det finns ett flertalet bullar som startat i Lydnad, redan på 80-talet och nu 2000-talet.
I Agility har vi minst en mini som tävlat, kanske inte framgångsrikt men ändå!
Rallyn har vi flera som de senaste 2 åren som har startat och det är inte "en enda som lyckats ta sig till fortsättningsklass" utan det är minst fyra nu varav en av dom (min egna) är uppe i avancerad klass! Dock ej startad där ännu pga landskamper i utställning utomlands och valpar förra året. Men i år så jävlar!

I viltspår har vi några som tävlar och flera som sysselsätter sig med drag, det sistnämnda i ren motionsform om det ser ut nu.

Så snälla, kom med korrekt information om du nu ska sprida någon. :)

Detta var det som SBK tävling visade mig, om en hund har startat officiellt senaste åren så syns det ju där. Jag sprider inte felaktig information utan enbart det som SBKs statistik visar. Om du har något att invända får du kontakta dom.
Tror inte de har kvar resultat från 80-talet. Hittade inte en enda Bulle som tagit pris i lydnad, och nej, inget resultat från någon bulle i avancerad klass heller och ingen som tagit pinne i agility.
Som jag skrev visas ju inte alla sporter där, Viltspår till exempel.
Oavsett så är ju uttalandet att många tävlar och tränar med sina bullar och att de skulle vara mer begåvade än andra rätt överdrivet.
Det är ju jättekul att du tävlar med din hund men den vanliga bulleägaren gör knappast det.

Detta var det som SBK tävling visade mig, om en hund har startat officiellt senaste åren så syns det ju där. Jag sprider inte felaktig information utan enbart det som SBKs statistik visar. Om du har något att invända får du kontakta dom.
Tror inte de har kvar resultat från 80-talet. Hittade inte en enda Bulle som tagit pris i lydnad, och nej, inget resultat från någon bulle i avancerad klass heller och ingen som tagit pinne i agility.
Som jag skrev visas ju inte alla sporter där, Viltspår till exempel.
Oavsett så är ju uttalandet att många tävlar och tränar med sina bullar och att de skulle vara mer begåvade än andra rätt överdrivet.
Det är ju jättekul att du tävlar med din hund men den vanliga bulleägaren gör knappast det.

Uppflyttad till avancerad klass är inte detsamma som att ha startat i avancerad klass, men det är ett faktum som inte ska förringas.

Inte en enda som har pris i lydnad?! Nehe... Okey... Men då räknas kanske inte första pris i LK1 och LK2 i dina ögon då förmodar jag...? Inte heller att det är två olika hundar...

2.jpg

3.jpg

1.jpg

Vad exakt menar du med detta uttalande "Oavsett så är ju uttalandet att många tävlar och tränar med sina bullar och att de skulle vara mer begåvade än andra rätt överdrivet."

Mer begåvande än andra? Huh, nu hänger jag inte alls med...? Vilka andra...?

Men har du i övrigt en aning om hur stora/små raserna är numerärt sett? Nä tänkte väl inte det, jag baserar enbart mina uttalanden till raserna - inte i jämförelse till andra raser!
För bullar så ÄR det många som är aktiva med sina hundar på diverse olika sätt, något som ökat radikalt de senaste åren.
Så det är inte ett dugg överdrivet, speciellt inte för en ras som har den stämpeln som den har. Men jag har OCKSÅ även skrivit att vill man ha en hund att satsa med så är det fel ras, för det är fortfarande en utpräglad sällskapshund.

I viltspår har du 6 godkända minisar och standard är betydligt fler - du har 2 sidor på SKK tävlingsdata att se om du vill, jag orkar inte kolla alla. Men viltspårschampion har vi då denna premierades på SvBtk's rasspecial i höstas.

Vad gäller agilityn så har vi en tapper själ hos minin som faktiskt fått några felfria rundor vilket faktiskt är en bedrift i sig, allt handlar inte enbart om att stå på prispallen och konkurrera. För återigen, då är det fel ras, men lyckas man så är ju det otroligt roligt och bevisar att dom faktiskt KAN - vilket är något som diskuterats här i tråden.

So once again, get your facts right. ;)

Vad exakt menar du med detta uttalande "Oavsett så är ju uttalandet att många tävlar och tränar med sina bullar och att de skulle vara mer begåvade än andra rätt överdrivet."

Det var ett svar på detta konstiga uttalande:
De flesta är fullt träningsbara , jag vet många som tränar och tävlar i olika discipliner, men eftersom de är mer begåvade än de flesta andra raser så kräver det ofta mer av föraren också.
Detta inlägg var hela anledningen att det kollades upp hur många hundar som tävlar. Eftersom de nu skulle vara så många och extra begåvade.
Tycker det är onödigt att försöka bemöta ett sånt överdrivet uttalande med att dra fram snäva tävlingsresultat dock. Alla grenar skrivs inte in, det hävdades aldrig att bullar skulle vara extra bra på just tävling och träning kan man inte kontrollera på nåt sätt. Det säger ju varken bu eller bä om nånting.

Verkar ju vara en bunt som tränar och tävlar sina bullar, hursom. Kul!
Skulle själv vilja ha en mini då jag avgudar utseendet och tycker de verkar vara coola hundar. Jag kommer dock inte överens med korthårspälsar. :arghh:

Eftersom Malibu_stacy citerade mitt inlägg och svarade som hon gjorde så är det inte så konstigt att jag trodde hon syftade på ett av mina uttalanden jag gjort, därav mitt ifrågasättande.

Snäva resultat eller ej, men det är två bullar som har första pris inom lydnad, kommer någon med felaktigt påstående så ska dessa givetvis motbevisas. Rätt ska vara rätt!

Vad gäller att dom är mer begåvade och extra bra, oh well - visserligen inte mitt egna uttalande men jag delar väl det inte riktigt. Många tänker dock att bullar är smarta/begåvade för att "dom kommit på hur man slipper göra saker, då är man smart". Njaaah... :D

Åhh, jag som bara haft pälshundar innan är helt kär i korthår numer! Det här med att inte behöva dammsuga varenda dag för det ligger hårbollar längst med golven, att kläderna inte är helt täckta med päls och möblerna med för den delen. Så lätta att rengöra efter fult väder och inte märks det av i sängen att man har hund i den. Enda nackdelen är dock att de lättare fryser vid minusgrader, men ett BoT täcke råder snabbt bot på det så det överlever man. :p
Den största fördelen är dock alla snygga halsband man kan ha för dom syns!

/MVH halsbandsmissbrukaren. :angel:

Det var ett svar på detta konstiga uttalande:

Detta inlägg var hela anledningen att det kollades upp hur många hundar som tävlar. Eftersom de nu skulle vara så många och extra begåvade.
Tycker det är onödigt att försöka bemöta ett sånt överdrivet uttalande med att dra fram snäva tävlingsresultat dock. Alla grenar skrivs inte in, det hävdades aldrig att bullar skulle vara extra bra på just tävling och träning kan man inte kontrollera på nåt sätt. Det säger ju varken bu eller bä om nånting.

Verkar ju vara en bunt som tränar och tävlar sina bullar, hursom. Kul!
Skulle själv vilja ha en mini då jag avgudar utseendet och tycker de verkar vara coola hundar. Jag kommer dock inte överens med korthårspälsar. :arghh:

Uppflyttad till avancerad klass är inte detsamma som att ha startat i avancerad klass, men det är ett faktum som inte ska förringas.

Inte en enda som har pris i lydnad?! Nehe... Okey... Men då räknas kanske inte första pris i LK1 och LK2 i dina ögon då förmodar jag...? Inte heller att det är två olika hundar...

2.jpg

3.jpg

1.jpg

Men har du i övrigt en aning om hur stora/små raserna är numerärt sett? Nä tänkte väl inte det, jag baserar enbart mina uttalanden till raserna - inte i jämförelse till andra raser!
För bullar så ÄR det många som är aktiva med sina hundar på diverse olika sätt, något som ökat radikalt de senaste åren.
Så det är inte ett dugg överdrivet, speciellt inte för en ras som har den stämpeln som den har. Men jag har OCKSÅ även skrivit att vill man ha en hund att satsa med så är det fel ras, för det är fortfarande en utpräglad sällskapshund.

I viltspår har du 6 godkända minisar och standard är betydligt fler - du har 2 sidor på SKK tävlingsdata att se om du vill, jag orkar inte kolla alla. Men viltspårschampion har vi då denna premierades på SvBtk's rasspecial i höstas.

Vad gäller agilityn så har vi en tapper själ hos minin som faktiskt fått några felfria rundor vilket faktiskt är en bedrift i sig, allt handlar inte enbart om att stå på prispallen och konkurrera. För återigen, då är det fel ras, men lyckas man så är ju det otroligt roligt och bevisar att dom faktiskt KAN - vilket är något som diskuterats här i tråden.

Men snälla! Jag har varit inne på SBK tävling och citerat det som står där inte hittat på något eller medvetet velat sprida felaktig information.
Så sluta skriva så himla nedlåtande, jag har väl ingen som helst aning om varför inte alla hundars resultat finns där? Sen blir jag knappast imponerad av det du räknar upp så jag vidhåller att Bullar inte är en ras man ska välja om man vill ha goda chanser att komma någon vart i sitt tävlande.
Mitt första inlägg var riktad till en användare som skrev att Bullar är mer begåvade än andra, vilket jag ställde mig väldigt frågande till. På vilket sätt? För inte visar det sig i tävlingsstatistiken. Och jag vidhåller, det finns fortfarande ingen bulle som startat avancerad klass! Oavsett om uppflyttad eller ej.

För mig är denna diskussion avslutad, uppenbarligen finns det ju fler Bullar som tävlar ån vad jag såg på SBK men knappast något som gör mig imponerad och skulle få mig att rekommendera rasen.

2.jpg

3.jpg

1.jpg

De där resultaten är nästan 20 år gamla och syns inte på SBK tävling som är betydligt yngre.

För att en ras ska räknas som dresserbar så tycker jag inte att det räknas att en och annan individ har satt sin tass på en tävlingsbana. Det finns t ex basenjis som tävlar också, men det förändrar inte det faktum att kompisens jycke vid 8 års ålder endast kan kommandot "sitt". De har gått flera kurser men hunden vägrar lära sig fler kommandon. Han blir kränkt och går sin väg. Riktigt så illa är det kanske inte för miniatyrbullarna men jämför man dem med andra sällskapsraser så är mitt intryck ändå att de tävlar mindre.

2.jpg

3.jpg

1.jpg

Oj, när jag läser det du skriver och hur du skriver det så framstår du som väldigt otrevlig och arrogant. :crazy:

Åååh vad fina bullar!!! :love:Tack för all info, känns bra att höra lite fakta från personer som själva äger eller har ägt en. Superfina vovvar! Skulle jättegärna träffa någon i verkligheten, har mest sett de på film ;) Har sett ett par i Stockholm ibland men varit för feg för att fråga om jag får hälsa haha. Hojta jättegärna om du är i Stockholm och man får komma och hälsa lite, vore kul att få en egen uppfattning :)

Uj uj uj, nu kommer jag till undsättning här efter tips om tråden! ;) *Varning för LÅNG text!*

Kan börja med att kort berätta om mig och min roll i rasen. Skaffade min första miniatyr -14, året efter blev jag invald i styrelsen för rasklubben och sitter i dagsläget fortfarande kvar. Har även haft min första egna kull av rasen, men fler ska det bli!

Som ni ser på min profilbild så är det inte en bulle jag har där, utan en av mina förra hundar. Schäfer, en ras som jag haft i 14 års tid.

Då jag inte längre orkade eller ville ha en brukshund längre så började jag söka mig om en aktiv och rolig sällskapshund utan några direkta krav på "någonting".

Miniatyrbullterriern ploppade upp, nåja min sambo tipsade om rasen. Jag sa tvär NEEEEEJ - just av alla dessa orsaker folk har skrivit om här.
Det verkade vara en otroligt sjuk, lat, vrång och bångstyrig ras som dessutom var hemskt ful.

Men av någon anledning så återkom jag hela tiden till miniatyren. Ju mer jag satte mig in i den desto mer gillade jag det jag läste samt desto finare blev dom även i mina ögon.

Bla bla bla, det blev en mini - en riktigt j*vla bra sådan! I början var det en omställning från att ha gått från en ras som gjorde ALLT för en utan att ens blinka till en ras som faktiskt hade ett eget tänk, kanske inte alltid det smartaste tänket men ändock! Det tog lite tid innan jag började förstå mig på min hund och vad som fungerade. Men när jag väl började få grepp om det så var det otroligt smärtfritt!

Min tik Vega är en fantastiskt rolig hund, innan hon fyllt 17 månader så hade hon tagit sin första titel, var Nordens första bullterrier som erhållit en lydnadstitel av något slag. Innan 2 års ålder hade hon erhållit sin andra titel och var nu uppe i avancerad klass i rallylydnad.
Även utställd världen över med otroligt bra resultat, hon är en av Sveriges bästa tikar. 2016 är hon topp 1 ledande miniatyren.

Utöver detta då? Hon har ett fantastiskt bra MH och MT, med 402 p. Länkar till filmerna nedan.
Hon är min absolut bästa kompis, en mer okomplicerad hund får man banne mig leta efter. Fungerar med allt och alla, social och lyhörd. Guuud så skönt! Säger jag som hade driftiga brukshundar varav en med stor hundaggression.

Min tik är med mig på Allt jag gör, alltifrån att ligga i soffan och käka chips. OBS: Ett måste att dela med sig! Till alla möjliga utomhusaktiviteter.

Detta var lite kort om MIN hund, en individ. Valpen jag har behållit är nu 3 månader men ett riktigt litet krutpaket, waaay more på alla plan än mor sin än så länge. Sjukt rolig liten hund, vart ska detta sluta haha.

MEN, Vega är inte ensam! Generellt sett så är miniatyren enligt min uppfattning den mer käcka och alerta av båda varianterna. Dom är överlag mer terrier, dock inte åt det negativa hållet. Standard upplevs och är överlag mer brötig och vrång.
Men det finns även en handfull käcka storbullar också. En av mina närmare vänner har fyra (!) storbullar, den äldsta (7 år) uppfyller i stort alla kriterier som skrivits om här i tråden. De resterande hon har tävlas i rallylydnad och är väldigt aktiva till vardags. Den ena tycker att promenader är det absolut bästa som finns i hela,hela, hela världen. Har en annan bekant som har 3 storbullar, också väldigt "sportiga" rent fysiskt.

Sen kan jag också säga att min uppfattning och erfarenhet av de bullar jag har mött (vilket som sagt är MÅNGA!!!) så är det mycket av en ägarfråga också faktiskt. Allt för många låter sina bullar komma undan med allt, inkl vägran att gå och att ignorera en ute.
För att generalisera så är dessa oftast "den äldre generationen" medan den yngre faktiskt är dom som har väldigt aktiva bullar som är med på saker. Är det en handhavande fråga eller har aveln utvecklats? Jag säger nog både ock. Men som sagt, många ägare kör på stuket "En bulle kan inte, en bulle ska inte" och lever därefter. Jag fostrar och ställer krav på mina hundar som vilken annan hund som helst, och det går in, även om känslorna ibland fått sig ett törn när viljan inte alltid får som den vill - men det går över det också. ;)

Jag är ju bland annat kontaktperson och sammankallande för SvBtk's aktivitetskommitté som tillsattes i slutet på -15. Detta för att vi i rasklubben vill uppmuntra bullefolket till att göra saker med sina bullar mer än att dega i soffan, sola på verandan och springa några varv i ringen.
Vi har haft prova på dag för kapplöpning och prova på dag med rallylydnad för instruktör. Ett tio-tjugo tal kom och det var högst uppskattat och det var inga bullar som vägrade. Vi anordnar även BPH för mentalitet är viktig för oss också!

Det finns även flera bulleägare som kör drag med sina bullar, vi snackar om att de köttar på mil efter mil.
Men det finns såklart också dom som inte tycker att just den aktiviteten är så fantastisk men det innebär inte att dom är lata för det och vägrar annan motion.
Vi har också fler som fått upp ögonen för t ex rallylydnad och agility, så att säga att dom är omöjliga stämmer inte riktigt med verkligheten i dagsläget.

Sen har folk rätt i det dom skriver, det är ingen ras om du vill satsa stenhårt inom lydnad eller brukset. För det är INTE en prestationsavlad brukshund som du kan precisionsträna. Men det är en otroligt rolig och aktiv sällskapshund som med rätt motivation, inställning (hos både förare och hund) samt belöning är med på det mesta.

Det känns lite som att det är mycket gamla skrönor som lever kvar. För såhär extremt lata och vägrande som rasen framstår i denna tråd tycker jag inte alls att dom är. Envisa är dom, för det är en ändå en bullhund och en terrier. Men skam den som ger sig som det så fint heter. ;)

Vad gäller sjukdomar då, jaaaaaaa dom finns! Precis som i ALLA andra raser också! Rasklubben har flera hälsotester som uppfödare regelbundet rekommenderas att göra, vilket mer eller mindre alla gör. Tror nog inte det finns en enda uppfödare som inte hälsotestar på hud,hjärta och njurar...?! Patella är också en rekommendation vilket också kollas av många, främst hos mini.

Men det är trots allt levande djur och garantier har man tyvärr aldrig, oavsett ras. Men gör man sin efterforskning som valpköpare och väljer en uppfödare som delas ens egna syn på avel och använder sig av friska djur så har man ju bättre odds att få sig en frisk bulle. Precis som med vilken annan ras som helst.

Storleken skiljer ju sig en del också, minisarna ligger runt 15 kg (plus/minus) och standard runt 30 kg (plus/minus). Det märks och känns när en standard är i farten, haha. Det är pansarvagnar.
Så det är ju vad man själv föredrar, jag tycker det är lagom med hund i en mini. Dom orkar med allt men är lätta att ta under armen om det behövs och tar inte så mycket plats i soffan, sängen och bilen. :P

Vill man ha en go kompis som hänger med alltifrån att slänga sopor till att vara ute en heldag eller sällskapa i annan aktivitet så absolut, det är en fantastisk ras som jag personligen snabbt blivit helt frälst i. Fasen så underbara dom är!
Så VARNING: Bullar är beroendeframkallande! Har man väl skaffat sig en så vill man bara ha fler och fler!

Jag vill även tipsa dig om att besöka SvBtk's hemsida (www.svbtk.com) och kolla under rasrepresentanter. Vi har ett gäng runt om i Sverige som ställer upp för en träff eller fler, för att kunna informera mer så att de som är intresserade av rasen ska kunna få träffa en helt vanlig, opartisk bulleägare och dennes hund/ar. Ett jättebra verktyg att använda sig utav. :)

Sen kan jag även starkt tipsa om att besöka dom utställningar SvBtk anordnar, nu nästa är Västbullen i Tånga Hed, Vårgårda. 6 Maj vill jag minnas att det är, stanna gärna även kvar till kvällen för då jeflar blir det grillning och party med trubadur och allt. Vi bullefolket är nog lika roliga och crazy som våra hundar, hahaha. ;)

Kan också inflika om varför Jag inte valde staffe, amstaff eller fralla(har ägt en). Detta är raser som är sjukt stora numerärt och det inte för rasernas bästa. De två förstnämnda besitter också egenskaper som inte tilltalar mig personligen - t ex låg retningströskel och hundriktad aggression.
Frallan å andra sidan är extremt trevliga men ack så sjuka, vanligt med missbildningar i ryggen samt det klassiska med andningen.

Nu vet jag inte vart i landet du bor, men jag håller till i Örebro men även Sthlm som jag ofta åker till pga vänner och familj. Vill du träffa mina minisar så hojta!

Så, nu till filmerna på min tiks MH och MT samt några bilder. ;)

IMG_0293.jpg

IMG_0804.jpg

IMG_0523.jpg

IMG_0535.jpg

IMG_0820.jpg

IMG_0342.jpg

Men snälla! Jag har varit inne på SBK tävling och citerat det som står där inte hittat på något eller medvetet velat sprida felaktig information.
Så sluta skriva så himla nedlåtande, jag har väl ingen som helst aning om varför inte alla hundars resultat finns där? Sen blir jag knappast imponerad av det du räknar upp så jag vidhåller att Bullar inte är en ras man ska välja om man vill ha goda chanser att komma någon vart i sitt tävlande.
Mitt första inlägg var riktad till en användare som skrev att Bullar är mer begåvade än andra, vilket jag ställde mig väldigt frågande till. På vilket sätt? För inte visar det sig i tävlingsstatistiken. Och jag vidhåller, det finns fortfarande ingen bulle som startat avancerad klass! Oavsett om uppflyttad eller ej.

För mig är denna diskussion avslutad, uppenbarligen finns det ju fler Bullar som tävlar ån vad jag såg på SBK men knappast något som gör mig imponerad och skulle få mig att rekommendera rasen.
Då tycker jag att du ska citera rätt inlägg om du ska besvara det folk skriver. Nu citerade du mitt inlägg och jag besvarade det du skrev, till Mig.

Jag har aldrig sagt ett ord om att man ska välja en bullterrier om man vill satsa inom någon gren, tvärtom. Rätt ska vara rätt

De där resultaten är nästan 20 år gamla och syns inte på SBK tävling som är betydligt yngre.

För att en ras ska räknas som dresserbar så tycker jag inte att det räknas att en och annan individ har satt sin tass på en tävlingsbana. Det finns t ex basenjis som tävlar också, men det förändrar inte det faktum att kompisens jycke vid 8 års ålder endast kan kommandot "sitt". De har gått flera kurser men hunden vägrar lära sig fler kommandon. Han blir kränkt och går sin väg. Riktigt så illa är det kanske inte för miniatyrbullarna men jämför man dem med andra sällskapsraser så är mitt intryck ändå att de tävlar mindre.
Återigen, det är felaktigt att säga att det inte finns en enda när det faktiskt finns, oavsett hur gamla resultaten är.

Sedan har jag, återigen, aldrig promotat för att man ska välja rasen om man vill satsa inom någon gren. Men jag står fast vid att vill man sysselsätta sig på hobbynivå så går det, allt annat över det är bara en bonus! Vilket är en stor skillnad.

Oj, när jag läser det du skriver och hur du skriver det så framstår du som väldigt otrevlig och arrogant. :crazy:
Blir så när tålamodet tryter när läsförståelsen verkar obefintlig och felaktig info med dryg attityd sprids.

Åååh vad fina bullar!!! :love:Tack för all info, känns bra att höra lite fakta från personer som själva äger eller har ägt en. Superfina vovvar! Skulle jättegärna träffa någon i verkligheten, har mest sett de på film ;) Har sett ett par i Stockholm ibland men varit för feg för att fråga om jag får hälsa haha. Hojta jättegärna om du är i Stockholm och man får komma och hälsa lite, vore kul att få en egen uppfattning :)
Det finns en bullegrupp på FB för bullar i Sthlm. Det anordnas promenader den första söndagen varje månad ute på Gärdet.
Jag ska faktiskt åka till Sthlm den 12 Mars och stannar i två veckor då mina föräldrar ska utomlands och behöver hus och hundvakt.:D
Så vi kan ju försöka ordna en liten dejt om du vill. Annars så har vi 3 rasrepresentanter i Sthlm, en med standard och två med minisar om inte minnet sviker mig nu.

Och du, var aldrig feg för att snacka med en bulleägare. Vi ligger på den nivån att man vänder bilen för att komma ikapp en bulleägare ute för att få hälsa, hahahah. :rofl:

Det finns en bullegrupp på FB för bullar i Sthlm. Det anordnas promenader den första söndagen varje månad ute på Gärdet.
Jag ska faktiskt åka till Sthlm den 12 Mars och stannar i två veckor då mina föräldrar ska utomlands och behöver hus och hundvakt.:D
Så vi kan ju försöka ordna en liten dejt om du vill. Annars så har vi 3 rasrepresentanter i Sthlm, en med standard och två med minisar om inte minnet sviker mig nu.

Och du, var aldrig feg för att snacka med en bulleägare. Vi ligger på den nivån att man vänder bilen för att komma ikapp en bulleägare ute för att få hälsa, hahahah. :rofl:

Ååh kanske kan få till en träff om du har tid!! Annars får jag stalka upp bullegruppen :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka