Måste man ha gemensamt intresse? Jag kan tycka att det är intressant att prata om och lära mig mer av sånt andra brinner för.Nej, vi har inte ett enda par vänner vi umgås med regelbundet faktiskt. Syskon med respektive, visst. Men inte vänner.
Sedan finns det väl vissa som faller mer under bekanta som haft med sin respektive ett par gånger och det har varit trevligt. Men där faller det på att andra omständigheter som gör att man inte ses regelbundet.
För att man ska få det trevliga livet som du pratar om krävs (minst) ett stort intresse som är viktigt för allihop.
I ditt exempel tycks det ju kunna vara tatueringar.
Jag kan även tänka mig att det skulle kunna hända om alla är hängivna utövare av någon speciellt sport. Golf eller någon ridsport kanske?
Eller bilentusiaster.
Men sedan så tror jag inte heller alla klickar, utan kanske till viss del umgås för sin partners skull?
Det eftersom det är helt okej att ha sin respektives bästa vän med partner där och det gör partnern glad?
Jag tänker att det är viktigare att personlighetstyper och att man har lite samma moral typ är nog i vissa relationer.
En av mina bästa vänner delar jag inte direkt intressen med. Men vi är intresserade av varann och har jättekul/trevligt etc. Vi har massor att prata om och att göra ihop.