Sv: Att ta emot andras begagnade saker...
Jag vet att jag ofta var "fint" klädd när jag var liten, gick till lekis i sidenblus tex. (Om det var mitt eller mina föräldrars val vet jag inte) Det hindrade aldrig mig från att leka, och när en av fröknarna hade kommenterat hur jag var klädd så hade jag sagt till henne att min mamma minsann hade åtta paket tvättmedel hemma så det gjorde inget om jag blev smutsig (Om min mamma fortfarande är medlem här - fyll gärna i luckorna tack!)
Jag hoppas verkligen att föräldrarnas mående över omatchade kläder inte trumfar det som är praktiskt för barnet och jag hoppas att barnets kläder inte är så ömtåliga att de inte kan leka som normala barn.
Jag blir alldeles upprörd när man ser bilder på mycket små barn i "vuxenkläder" dvs pälsbrämade kappor och sånt. usch. Uppenbarligen finns det ju människor som tycker det är fint, men jag har svårt att tro att de skulle låta sitt barn leka normalt iklädd sånt.
Jag vet att jag ofta var "fint" klädd när jag var liten, gick till lekis i sidenblus tex. (Om det var mitt eller mina föräldrars val vet jag inte) Det hindrade aldrig mig från att leka, och när en av fröknarna hade kommenterat hur jag var klädd så hade jag sagt till henne att min mamma minsann hade åtta paket tvättmedel hemma så det gjorde inget om jag blev smutsig (Om min mamma fortfarande är medlem här - fyll gärna i luckorna tack!)