Timsetim
Trådstartare
Hur dåligt mår egentligen hunden av att inte få lika mycket sysselsättning som rasen egentligen kräver? Tanken slog mig efter att ha läst alla inlägg här om hur viktigt det är att sysselsätta hunden och uppmaningar till nya hundägare att verkligen köpa rätt hund efter hur mycket man kan sysselsätta den. Det jag tänker på är alla hundar jag träffat genom åren på olika hästgårdar jag hjälpt till på. Dessa har varit av olika raser, små som stora. Men ingen av dom har haft någon annan uppgift än att vara stallhundar. Inga kurser eller annan sysselsättning utanför gården. Den enda som uppvisade viss "störning" var en border collie som ständigt jagade bollar. Men trots detta så var hon en mycket trevlig hund, stannade på gården, vaktade när hon skulle och var snäll och go. Dvs uppfyllde kraven som ägare hade. ¨
Men som sagt, hur dåligt mår egentligen dessa hundar som inte har någon speciell uppgift eller sysselsättning?
/Timsetim
Men som sagt, hur dåligt mår egentligen dessa hundar som inte har någon speciell uppgift eller sysselsättning?
/Timsetim