Philosophia
Trådstartare
Normalt sett så gör jag bara det som behöver göras, men just nu så har jag en anställning som består av väldigt många olika och varierande uppgifter av olika slag. Vissa saker är sådana som är lätta att bara beta av, medan andra kräver betydligt mer långsiktigt tänkande. Jag drabbas lätt av beslutsångest och har också lite svårt att stanna kvar i en seg (och kanske mer diffus) uppgift när det ramlar in saker som är lätta att beta av. Av ovannämnda skäl så är alltid min e-postkorg noga avbetad, medan jag alltid sitter i sista sekunden med arbeten av mer långsiktig karaktär.
För att få till bättre struktur i mitt arbete så vill jag arbeta och tänka mer målorienterat. Alltså, jag jobbar ju alltid mot vissa bestämda mål, men mer uttalat målorienterat. Men hur gör jag det?
De stora målen (SMART, etc) har jag inga problem att sätta upp, utan det är hur jag sätter upp delmål, strukturerar och prioriterar som jag vill bli bättre på. Det som tar mycket tid för mig är att fundera ut vad jag ska göra och hur jag ska göra det och i vilken ordning jag ska göra det.
Hjälp! Hur börjar jag?
För att få till bättre struktur i mitt arbete så vill jag arbeta och tänka mer målorienterat. Alltså, jag jobbar ju alltid mot vissa bestämda mål, men mer uttalat målorienterat. Men hur gör jag det?
De stora målen (SMART, etc) har jag inga problem att sätta upp, utan det är hur jag sätter upp delmål, strukturerar och prioriterar som jag vill bli bättre på. Det som tar mycket tid för mig är att fundera ut vad jag ska göra och hur jag ska göra det och i vilken ordning jag ska göra det.
Hjälp! Hur börjar jag?