Att måla om stolar

Singoalla

Trådstartare
Jag köpte bord och stolar på Blocket som jag släpade hem igår, men märkte idag i dagsljuset att bordet är vitt och stolarna är benvita :banghead: Stolarna är dessutom lite slitna så det skulle faktiskt inte göra någonting om man målade om dem. Så min fråga är nu: Hur gör man? Köper man bara färg och målar på? Eller måste man slipa innan? Vilken sorts färg köper man?

Om färgen flagnar måste du slipa ordentligt. Om inte, så räcker det med att du slipar lite försiktigt så att ytan ruggas lite. Måla med mohairrulle och möbelfärg. Möbelfärg finns nuförtiden som vattenlöslig, funkar skitbra! Men mohairrullen är viktig!

Slipa så ojämnheterna inte går igenom nya färgen. Målartvätt för att färgen ska fästa bra. Måla.

Själv föredrar jag vår specialbrutna fönsterfärg till allt trä, en tålig yta och lättmålad färg.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 762
Senast: MiaMia
·
Fordon Min SAAB 9-3 började igår varna för fel på rattlås. Jag uppmanades att stanna snarast. Jag var nästan hemma, så det struntade jag i...
2
Svar
37
· Visningar
3 645
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?