Att lifta med främlingar?

Det sistnämnda är vägpiraterna högst medvetna om och utnyttjar stenhårt.
Mycket möjligt. Men just vid vägpirater brukar de ha en annan bil nära, tex låtsats få något fel med den. Jag stannar aldrig flr dessa, är heller inte tillräckligt kunnig om motorer, skillnad om jag har någon annan med mig men ensam skulle jag inte stanna. Däremot en ensam kanske ett barn som liftar hade jag troligtvis stannar om hag inte behövt passa någon tid. Tex på en liten landsväg med åkrar på bägge sidorna.

Jag har fått lift till/från ridskolan vid flertalet tillfällen när jag var där ofta och har liksom aldrig känns att just det var ett problem :o Men, ligger det fullt av hästgrejer i bagaget och personerna har svängt ner på den vägen finns det inte så många andra ställen att köra till.

Det händer också att jag erbjuder skjuts till samma ridskoleelever nuförtiden tiden när jag åker ditåt, alternativt mina grannars barn som missat skolbussen och jag ser dem på vägen. Tänker att vi ändå har lite koll på grannskapet så det känns inte helt orimligt att fråga. :)

Har även liftat i Frankrike en gång, pga total kaos i kollektivtrafiken. Men, då var jag där med sambon så för min del kändes det okej - jag fattar däremot inte att någon vågade plocka upp oss :o Men det var en minst sagt intressant upplevelse.

Jag har liftat en hel del, dels när jag bodde ute på landet i Enköping och saknade körkort som tonåring (dålig bussförbindelse och långt att gå till hållplats) och dels när vi backpackade genom Europa och forna öststaterna. Då stannade vi bilar rakt av på vägarna. Hände aldrig någonting obehagligt, men det var inte alla som stannade för att plocka upp. Det var många år sen nu. Idag skulle jag aldrig lifta med någon alls. Jag har blivit betydligt försiktigare och upplever inte samma trygghet idag som jag gjorde då.

Såg ni så farliga ut? Tänker mig dig som @Bison nu :D
Haha nä inte riktigt, vi såg nog mest ut som trötta och svettiga turister :o - men den stackaren som plockade upp oss var ensam och hade en superliten bil så jag tänker att det känns otryggt att plocka upp två personer om en själv är ensam.

(Kul på den resan var också att jag pratar noll franska och min sambo relativt mycket, han försökte erbjuda betalning som tack men det blev något missförstånd så chauffören trodde att sambon försökte ragga upp honom till vårt rum :D )

Jag har fått lift till/från ridskolan vid flertalet tillfällen när jag var där ofta och har liksom aldrig känns att just det var ett problem :o Men, ligger det fullt av hästgrejer i bagaget och personerna har svängt ner på den vägen finns det inte så många andra ställen att köra till.

Det händer också att jag erbjuder skjuts till samma ridskoleelever nuförtiden tiden när jag åker ditåt, alternativt mina grannars barn som missat skolbussen och jag ser dem på vägen. Tänker att vi ändå har lite koll på grannskapet så det känns inte helt orimligt att fråga. :)

Har även liftat i Frankrike en gång, pga total kaos i kollektivtrafiken. Men, då var jag där med sambon så för min del kändes det okej - jag fattar däremot inte att någon vågade plocka upp oss :o Men det var en minst sagt intressant upplevelse.

:rofl: :rofl: :up:

Betalning in natura :p :D

Haha nä inte riktigt, vi såg nog mest ut som trötta och svettiga turister :o - men den stackaren som plockade upp oss var ensam och hade en superliten bil så jag tänker att det känns otryggt att plocka upp två personer om en själv är ensam.

(Kul på den resan var också att jag pratar noll franska och min sambo relativt mycket, han försökte erbjuda betalning som tack men det blev något missförstånd så chauffören trodde att sambon försökte ragga upp honom till vårt rum :D )
Jag tänker fortfarande på den lilla gubben som plockade upp både mig och en genomblöt rotteweiler ur ösregnet när bussen var inställd och nästa gick någon timme eller två senare. Jag liftade inte ens, inte i min fantasi kunde jag tänka mig att någon skulle plocka upp en stor blöt hund i bilen. Men han bodde nära och begrep att jag skulle få stå där länge om jag stod där vid den tidpunkten.
;)

Jag tänker fortfarande på den lilla gubben som plockade upp både mig och en genomblöt rotteweiler ur ösregnet när bussen var inställd och nästa gick någon timme eller två senare. Jag liftade inte ens, inte i min fantasi kunde jag tänka mig att någon skulle plocka upp en stor blöt hund i bilen. Men han bodde nära och begrep att jag skulle få stå där länge om jag stod där vid den tidpunkten.
;)
Åh det får mig att minnas den fantastiske mannen som plockade upp mig, min hund och min kompis och såg till att vi fick hjälp med att få upp bilen igen när vi hade snurrat av vägen i en snöstorm. Han till och med kollade så att bilen var i körbart skick där i snöstormen. Jag var i chock (och borde verkligen inte kört hem men det insåg jag först hemma) och minns inte om jag tackade och jag lyckades aldrig ta reda på vem han var. Men åh så tacksam jag var och jag hoppas så att han förstod vilken hjälte han var där i kaoset även om jag nu inte sa det.

Liknande trådar

Relationer Jag har alltid haft väldigt svårt för att få känslor för män. Eller har alltid varit kräsen och för någon med mitt yttre haft orimligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
22 396
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 112
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ ...som jag ställer mig än en gång. Än en gång har en (eller egentligen två, vilket förmodligen innebär fler...) relation skitit sig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 543
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17