Riley
Trådstartare
Sv: Inleda en relation utan att vara kär?
Nu är väl 46 år tillbaka i tiden/sent 60-tal förvisso inte så långt tillbaka som jag menar, men jag tänker ändå att man som 70-80 år och över nog vuxit upp med annan bild av förhållanden och därmed också andra kriterier, som man bär med sig och gör att det blir lättare att behålla en annan inställning till relationer än vad de flesta 80-talister har. Inget jag har några belägg för eftersom jag aldrig diskuterat ämnet ingående med den äldre generationen, men bara lite spånande.
Jag tycker också att jag "sett" (dvs. läst intervjuer med i media och dylikt) rätt många par ur den äldre generationen som inte verkar direkt himlastormande kära enligt den vanliga definitionen, eller inledde förhållandet som ungdomar med kärlek i botten, men ändå verkar vara lyckliga ihop och hedra och älska varandra som sina bästa vänner. Där undrar jag dock inte om det kan ha något att göra med synen som fanns på relationer, giftermål och dylikt vid tiden för deras ungdom, och som inte nödvändigtvis är applicerbar idag.Jag känner ett par som är äldre ( 70 + ) ...som åtm kvinnan blev ihop med honom för han var snäll ( hon hade haft en idiot innan som söp, var otrogen o respektlös) dom är gifta idag och har varit tillsammans i 46 år och dom är så gulliga med varandra och så vill jag också ha det när jag blir gammal
Nu är väl 46 år tillbaka i tiden/sent 60-tal förvisso inte så långt tillbaka som jag menar, men jag tänker ändå att man som 70-80 år och över nog vuxit upp med annan bild av förhållanden och därmed också andra kriterier, som man bär med sig och gör att det blir lättare att behålla en annan inställning till relationer än vad de flesta 80-talister har. Inget jag har några belägg för eftersom jag aldrig diskuterat ämnet ingående med den äldre generationen, men bara lite spånande.