Att importera Louisiana Catahoula Leopard Dog

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare malina86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 9 234
Sv: Att importera Louisiana Catahoula Leopard Dog

Vill också bara tillägga att det fungerade utmärkt att ha Catahoulas i det svenska klimatet. Jag blev själv förvånad över hur pass bra det gick. Vi bodde tidigare i Texas där det kunde vara 45 grader varmt i flera veckor på sommaren, så innan flytten till Sverige oroade jag mig för hur det skulle gå. När vi kom till Sverige var det januari och minus 15 grader. Ärligt talat så upplevde jag att hundarna frös mindre i kylan än de kämpade med värmen i Texas. När de sedan blev äldre införskaffade vi värmetäcken som de fick ha under vintern. Flera gånger fick de följa med på isfiske i Jämtland där de stortrivdes med att rasa av sig ute på isen.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 832
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
722
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka