Att ha småbarn - hur är det?

Sv: Att ha småbarn - hur är det?

Jag har väl läst ett inlägg för mycket av typen:

"Jag har varken ätit eller sovit på ett halvår, allt för världens mest fantastiska lilla underverk! Mammas prinsessa! :love::love: Nu när man blivit Mamma så är det en självklarhet att se spyor och sömnlösa nätter som livets höjdpunkt, kommer bli såååå ledsen när den här underbara småbarnstiden är förbi. :cry:"

och har väl utvecklat en lätt idylliserings- och offerfobi. ;)

Jag menade inte enbart i den här tråden, jag menar att efter ett antal sådana skildringar så blir man lite allergisk.

:D

Jag kan ju lugna dig med att alla inte ar sa, jag har aldrig sett saker i ett rosa skimmer och tycker att det ar urskont nu nar mina borjar bli lite aldre, man kan prata med dem och faktiskt ha roligt med dem, skratta ihop och sa. Jag tyckte att 0-5 manader var ratt monotont och langsamt for det hande ju ingenting, de bara at och sov. Sen blev det lite mer spannande nar den motoriska utvecklingen tog fart pa allvar, men roligast ar det nu nar spraket borjar komma igang (och sarskilt eftersom mina ar tvasprakiga, det ar verkligen fascinerande!).

Men sa ar jag en san dar "hemsk" mamma som behover egentid och tar det ocksa....

Jag har väl läst ett inlägg för mycket av typen:

"Jag har varken ätit eller sovit på ett halvår, allt för världens mest fantastiska lilla underverk! Mammas prinsessa! :love::love: Nu när man blivit Mamma så är det en självklarhet att se spyor och sömnlösa nätter som livets höjdpunkt, kommer bli såååå ledsen när den här underbara småbarnstiden är förbi. :cry:"

och har väl utvecklat en lätt idylliserings- och offerfobi. ;)

Ha min tolkning av det du skrev som jag tror ganska många håller med om ;)

Jag har hyffsat lite tid till att äta och sova ( beroende på barn ), men h*n är bra underbar iaf.
Nu när jag blivit mamma avskyr jag fortfarande spyor och sömnlösa nätter, men man står ut och slutänden är det helt klart värt allt. Jag ser fram emot att följa mitt barns uppväxt, men jag kommer ändå sakna smårbarnstiden.

Jag gör allt för min dotter, men för att vara en så bra mamma som möjligt för henne behöver jag både egentid/sambotid/familjetid :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 363
Senast: Enya
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 599
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar