att flytta till annat land med häst

millispillis

Trådstartare
vet ej om den kommer rätt tråden var svårt att välja vart så flytta om så är fallet.

kommer inom kort flytta utomlands för jobb och planerar att så småningom ta med prinsen.
hur är det med transport?? hur hittar man transportören som kör till europa?? går det att flyga hästen?? eller är det minst lika kostnad som att köra den...

nån???=)

Sv: att flytta till annat land med häst

Vanligast är nog hästbussar,
Har flera bekanta som hämtat hem hästar från spanien och då har dom anlitat hästtransportörer (?) som kör flera hästar.

Fantastiskt att du har möjlighet att ta med hästen! Go for it! :D Mitt bästa tips är väl att du talar med hästtransportörer som kör till Europa för att få bättre koll på priser. Om jag kunde ta med mina till Island hade jag flyttat för längesedan. ;)

Som överiga säger så hitta någon bra hästtransportör som kör hästarna. Flygning är MYCKET dyrt och jag tror inte man gör det på så korts sträckor (men inte säker). Det är iallafall billigare att köra hästen ;)

Själv har jag också flyttat utomlands med mina hästar men bara till Danmark :D

tack för lite input=)
klart man kan kolla på hästnet, att jag inte tänkte pådet...mer virrpanna än vanligt så här innan jag åker ner själv=)

Vart i Spanien ska du?
Pris ex. 15.000 med hästbuss till Barcelona.
Har själv jobbat i spanien för länge sen, det var givande, dock jobbade jag med hästar. Vad ska du göra?:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II