Att dela på föräldradagarna!

Sv: Att dela på föräldradagarna!

Jag har en 50% tjänst, jobbar 20h i veckan. Sen när jag varit mammaledig så kommer sambon börja vara hemma, men han behöver bara ta ut 2-4 fp dagar i veckan då jag är ledig flera vardagar i veckan.
Men måste han alltså ta ut 5 dagar i veckan ändå? (tänkte på det ni diskuterat ang sgi). Alltså jag tar inte ut några fp dagar under den tiden, utan har ju mina vanliga lediga dagar, då kan sambon jobba (eller ta fp dagar om vi vill ha ledigt tillsammans). Sen tar han bara ut fp de dagar jag är på jobbet.
Så måste det ju funka?

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 243
Senast: Elendil
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar