Att bli av med hunden

Sv: Att bli av med hunden

LIA skrev:
Men jag säger inte hundjäveln om jycken hemma när jag snackar om honom med andra människor.

LIA

Min sambo fick ett sms av mig för ett tag sen när jag var på promenad innehållande meningen "nu skjuter jag hunddjävulen!!!"

Helt normalt i mina kretsar att man snackar om hundarnas negativa och positiva sidor, precis som alla föräldrar gör med sina barn.

Jozze skrev:
CarpeDiem: Har hunden ändrat beteende nyligen eller har den betett sig såhär mot dig ända sedan du och din sambo flyttade ihop?:mad:

Den har alltid varit småtjurig på mig. Det har väl varit en kamp om att ha min sambo för sig själv. I början när min sambo precis hade flyttat in, kunde jag inte ens komma in i min egen lägenhet. Fick då vänta tills sambon kom hem. Sedan sambon flyttade in så har jag aldrig känt mig välkommen hem till min egen lägenhet som jag själv äger. Undrar om det va vara så?...

Naturligtvis ska det inte vara så! Hade en gång en tik (övertagen som 3-åring)som Inte accepterade maken och henne lämnade vi bort. Inte kul för honom på morgonen, när han kom ned för trappen och möttes av en morrande hund, som inte hade några planer på att släppa förbi honom.. Dock var hon snäll mot mig och barnen, men aldrig att jag skulle ha behållt den hunden.!
Tycker din sambo inte tar sitt ansvar för sin hund, sitt barn och sin sambo i fråga om detta. :mad:

Har du pratat med henne? Isf vad säger hon?

Min sambo fick ett sms av mig för ett tag sen när jag var på promenad innehållande meningen "nu skjuter jag hunddjävulen!!!"
Inkluderar inte sambos bland "andra människor". Skulle kanske varit övertydlig och skrivit främmande eller utomstående människor?

Helt normalt i mina kretsar att man snackar om hundarnas negativa och positiva sidor, precis som alla föräldrar gör med sina barn.
Det gör vi med, men vi använder annan vokabulär. Men ingen refererar till sina barn som ungjävlarna! :crazy:

För att detta inte ska spåra ur, är det synen på hund och på ansvaret att ha hund jag har för ögonen just nu.

LIA

Senast ändrad:

Nej. Det ska inte vara så och du har varit alldeles tillräckligt tålmodig. Var går din gräns och vad är DU beredd att göra?

Alla beslut har konsekvenser, att INTE göra något åt situationen är också ett beslut som du kan ta, om du inte orkar med att gå emot din sambos vilja. Ingen annan än du själv kan säga vad som är rätt för dig att göra, i din situation.

Jag hoppas att du hittar en lösning, och om jag kan bidra med något är du välkommen att höra av dig.
/Lejonelle

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 551
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar