Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CarpeDiem skrev:Verkar som om det inte finns engagemang ifrån min sambos sida att göra något. Eller så orkar hon inte ta i tu med det hela
Hjälpa, ja! Ta över hela ansvaret, nej!Grana skrev:Oavsett vems hunden är, så är man sambo delar man på ansvaret och hjälper varandra tycker jag.
Vem har sagt någonting om att inte hjälpa till?Grana skrev:Ja, alla tycker vi olika. Men gud vad jobbigt och bo med någon som inte kan tänka sig hjälpa mig med mina hundar. Och uppfostran får man komma överrens om när man skaffar hunden. Och blir man sambo efter hundens inköp får man gå igenom vad som gäller.
Även om du befann dig i den situation trådskaparen verkar göra med en hund som ogillar dig, du ogillar den och du har dessutom hjärtproblem och kan därmed i princip inte klara av att ta hand om den?Men skulle det bli så att min sambo skulle strunta i hans egna hund, då skulle jag självklart sköta hans hund också. Inte skulle jag kunna låta den bara få gå och dra, bara för sambon inte kan ta sitt ansvar.
Precis det jag tycker trådskaparen ska göra!Eller så hade jag sagt, att antingen börjar du sköta din hund, eller så ska hon avlivas/placeras om.
Återigen är det djuret som får lida för människans tillkortakommanden.Jag pallar inte hundjäveln längre.
Avliva hunden för den mår uppenbarligen inte bra. Och det hela blir inte bättre av att vistas i ett hem där man favoriserar den ena hunden före den andra.Ej heller en hållbar situation där vare sig du själv eller erat barn är "säker".CarpeDiem skrev:Har en tik som bara är olydig eftersom min sambi inte hinner med henne. Hon bara finns i lägenheten. Hon får inte komma ut och jag vill inte ta ut henne. Jag pallar inte hundjäveln längre. Den är tjurig och aggressiv mot mig och delvis vår son som är ca 1 år. Hur ska jag göra. Verkar som om det inte finns engagemang ifrån min sambos sida att göra något. Eller så orkar hon inte ta i tu med det hela. Vad ska jag göra. Desperat!!!!!!!!!!!!
Nåt måste ske denna sekund. HJÄLP!!!!!!
Jag har haft närmare ett 20-tal fighter med byrackan och orkar inte mer. Nu bryr jag mig inte att hon hoppar på mig. Lika bra att hon får som hon vill.
Nej, men det finns bara så mycket man kan göra. Om man själv inte kan fixa det och hundens ägare vägrar så förstår jag att man blir jäkligt frustrerad. Dessutom väger ansvaret gentemot hunden lätt om man jämför med ansvaret mot barnet. Är det verkligen värt att splittra familjen med växelvis boende, helgförälder och allt vad det kan innebär för barnet för en hunds skull?Men det fråntar inte den andra parten allt vad ansvar heter.
Jo, ibland när hon hittar på tok som att dra efter vilt eller göra utfall då får hon heta hundjävel. Det är ett mycket effektivt sätt att bli av med ilska och frustration utan att ta ut det på hunden. Får jag bara muttra och fräsa lite inför mina vänner så blir jag snart glad igen.Tillåter mig tvivla på att du gör det på det sätt som det används i tråden.
CarpeDiem skrev:Och "giffan" Jag blir sårad nä du frågar om det är ett skämt.
Nåväl att det finns hönshjärnor här är en sak men låt oss inte haka upp oss på detta nu. Jag är 1.000% allvarlig. Det är egentligen inte jag som ska få bort hunden utan min sambo.