Att bli av med hunden

C

CarpeDiem

Har en tik som bara är olydig eftersom min sambi inte hinner med henne. Hon bara finns i lägenheten. Hon får inte komma ut och jag vill inte ta ut henne. Jag pallar inte hundjäveln längre. Den är tjurig och aggressiv mot mig och delvis vår son som är ca 1 år. Hur ska jag göra. Verkar som om det inte finns engagemang ifrån min sambos sida att göra något. Eller så orkar hon inte ta i tu med det hela. Vad ska jag göra. Desperat!!!!!!!!!!!!

Nåt måste ske denna sekund. HJÄLP!!!!!!

Jag har haft närmare ett 20-tal fighter med byrackan och orkar inte mer. Nu bryr jag mig inte att hon hoppar på mig. Lika bra att hon får som hon vill.

Sv: Att bli av med hunden

Är detta ett seriöst inlägg?? Hoppas inte det.
Men om det är det så måste du ju göra något NU

Vet inte vart man ska vända sig, men hoppas du får hjälp snart.

Fram till dess tycker jag att du tar ett rejält snack med din sambo att om hunden inte blir omplacerad så ska den avlivas!!

För hundens bästa.

Omplacera om Ni inte har tid med hunden. Allra troligast är att hunden är så pass understimulerad att den har börjat visa det genom att visa aggression och andra "felbeteenden".

Vill Ni ha en trevlig hund, så är det bara att sätta igång att aktivera hunden. Har Ni inte tid/lust så mår alla bäst av att Ni omplacerar.

Hoppas Ni hittar en lösning!

Jag ser att du skrev ett inlägg om samma? tik år 2003.
Har ni inte gjort nånting åt det sedan dess??

Är det samma hund som var 6 mån år 2003?

Om det är så, tycker jag att ni ska omplacera snarast. Har sambon inte orkat engagera sig under dessa 3 år, så lär hon inte göra det nu.

Är det den Australiska Terriern, som du skriver om?
I sådana fall, skulle jag nog kunna vara till viss hjälp misstänker jag.

Senast ändrad:

Nej det är inte terriern som jag skrev om 2003. Det är den andra hunden. Hon lyder inte ett spår vad varken jag eller min sambo säger eller beordrar. Det är ingen som vill han en 10 år gammal byracka. Den skiter inne eftersom den inte får komma ut. Jag har dåligt hjärta så jag klarar inte stressen och därav ignorerar hunden. Dock ej terriern. Den är helt under kontroll nu. Har aldrig varit så mysig som mu.
Jag är snäll och tar ut henne (den andra hunden). Hon gör inte en ansträngning att engagera sig i att göra nåt ute. När hon kommer in sätter hon sig inom loppet av en halvtimme. En dag när jag kom hem hade hon satt sig och gjort både 1 & 2. Sambon fattade inte varför jag blev irriterad. Hon tyckte jag bara va dum.

Vill ha konkreta tips nu.

Och "giffan" Jag blir sårad nä du frågar om det är ett skämt.
Nåväl att det finns hönshjärnor här är en sak men låt oss inte haka upp oss på detta nu. Jag är 1.000% allvarlig. Det är egentligen inte jag som ska få bort hunden utan min sambo.

Att inte göra något är medhjälp till att det får fortsätta.
Avliva henne; eller tror du att din sambo kommer vidta rättsliga åtgärder då?
Hur som helst så fylls jag med avsmak av att läsa om att någon kan låta sådant här fortgå utan att göra något.
Hunden mår psysiskt dåligt, det finns inget djur som "bara djävlas" utom just människan. Ge den vård eller gör slut på dess lidanden.
Din sambo verkar vara jäkligt sjuk låter det som i ditt inlägg.....

Senast ändrad:

Det är ingen som vill han en 10 år gammal byracka

Vad fan är du för matte och din kille för husse som inte kan tillgodose din hunds behov. Du gnäller att du inte pallar hundjäveln längre.Men du, ta och skärp till dig. Vad är felet egentligen ? Att du är lat och bekväm ? Att din GAMLA hund inte uppfattar saker LIKA snabbt som förut ? TA och läs på LITE om HUR en hund ÅLDRAS.

Det är väl klart som fan att hunden skiter inne om den inte får komma ut. :mad:

Varför skriver Du överhuvudtaget här?? Låter som om Ni vanvårdar hunden och även om det är Din sambos hund så anser jag det vara medhjälp att bara stå och titta på.

Nåväl att det finns hönshjärnor här är en sak men låt oss inte haka upp oss på detta nu

Nähä, det menar Du inte. Att det finns hönshjärnor här. :smirk: :smirk:

Nu är det ju inte hennes utan hennes sambos hund. Dock måste hon ju prata med sin sambo och se till att denne gör något, för sådär kan det ju inte fortsätta.

Om hon är 10 år så tycker jag att ni ska ta bort henne. Hon är gammal och trivs inte med livet. Ni trivs inte med henne och för vems skull ska hon finnas där?

GaurdianAngel skrev:
Det är väl klart som fan att hunden skiter inne om den inte får komma ut. :mad:

Varför skriver Du överhuvudtaget här?? Låter som om Ni vanvårdar hunden och även om det är Din sambos hund så anser jag det vara medhjälp att bara stå och titta på.
Hon skrev ju i sista inlägget att hon går ut med hunden men att den därefter ändå skiter inne.

Dock håller jag med om att det blir medhjälp till eventuell vanvård med tanke på hur den här hunden verkar må psykiskt eftersom den inte blir korrekt omhändertagen av sin matte :mad:

CarpeDiem: Har hunden ändrat beteende nyligen eller har den betett sig såhär mot dig ända sedan du och din sambo flyttade ihop? Är det ett nyligen uppkommet problem så får du klura ut vad det beror på och ta ställning till om det är något ni kan göra någonting åt.
Varför överlåter din sambo hunden på dig när hon vet att du inte klarar av den? Om hon inte kan ta hand om hunden själv pga tidsbrist och vet att du och hunden inte trivs med (eller ens tål, verkar det ju som) varandra så ligger det på hennes ansvar att få hunden omplacerad till en familj där den får leva lycklig sina sista år. Annars är det mest barmhärtiga att avliva hunden. :mad:

om de är nån som är hönshjärna så är de du och din sambo:mad:

Men snälla nån, ta det lilla lugna nu. Läser ni övriga verkligen vad trådskaparen skriver. Hunden är aggressiv både mot barnet och trådskaparen, vilket är en fullständigt oacceptabel situation. Dessutom skirver ju trådskaparen att denne försökt och haft sina duster med hunden, men misslyckats. Till råga på allt finns det ett dåligt hjärta med i bilden. Tacka sjutton för att trådskaparen inte orkar med hunden då.

Jag har levt med en hund som betett sig som en apa och som dessutom svarat upp vid korrigeringar. Gissa hur kul det är?
Till slut vägrar man att ha med hunden att göra och struntar fullständigt i den. Nu bor jag inte med denna hund längre och kan ha överseende med hans gräsliga beteende, men så är jag frisk och stark också och hunden har en ägare som jag kan lasta över den på när hunden blir för jobbig.

Jovisst, det är självklart att hunden gör ifrån sig inne om den inte får gå ut, men ska man verkligen klanka trådskaparen för detta. Den som egentligen borde ha sig en känga är CarpeDiems sambo som inte tar det hela på allvar och gör något åt situationen. Hunden mår dåligt, trådskaparen mår dåligt och gissningsvis tar det hus i helvete om CarpeDiem själv skulle pallra sig iväg till vet och avliva hunden. Det blir ofta så om man avlivar en hund som inte är ens egen. Min dåvarande sambo skulle alla gånger ha dumpat mig stenhårt om jag avlivat hans hund.

Som jag ser det är problemet att CarpeDiems sambo bagatelliserar situationen. Något måste göras och detta måste sambon inse. Det går inte an att sambon anser att CarpeDiem är dum och överreagerar. Frågan är om trådskaparen bågar driva saken till sin spets och kräva att något görs med hunden annars är förhållandet över. Vissa blir så blinda för sin egen hunds brister att det är just den tankeställaren som kan behövas.

Det gör däemot ingen nytta att ni sitter och kläcker ur er dumheter och okvädningsord över en trådskapare som antagligen skrivit inlägget då denne var i affekt.

hästsko skrev:
om de är nån som är hönshjärna så är de du och din sambo:mad:
Använd gärna rätt svarsknapp istället för att bara svara på det senaste inlägget i tråden :smirk:

Jag beklagar situationen du har hamnat i. Du har försökt lirka med sambon och med hunden tillräckligt länge. Om din sambo inte kan/orkar ta något beslut eller inte inser situationens allvar så har du två saker att välja på: separera eller avliva hunden. Du kan inte fortsätta såhär, barnets säkerhet måste gå först.

Ring nu och boka tid för avlivning, förslagsvis om en månad. Om du inte kan ta hunden till klinik försök få tag i en vet som gör hembesök så hunden avlivas hemma. Berätta direkt för sambon vad du tänker göra och datum för när veterinären ska komma, så att hon vet hur lång tid hon har på sig att fixa en annan lösning eller ändra sitt eget beteende så det fungerar för hela familjen. Om inte sambon accepterar ditt beslut så måste hon erbjuda ett alternativ som du kan gå med på. Gör hon inte det måste du överväga om detta är rätt förhållande, och om du verkligen vill leva med en person som bryr sig så lite om hur du, hunden och barnet har det.

mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 551
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar