Sv: Att berätta för nära och kära?
Sambon berättade för sin mamma samma dag som jag gjorde testet (tror de var en tisdag)
Sen berättade jag för mina föräldrar på helgen, jag var nog bara i v.4-5.
Det var melodifestivalen-final. Mina syskon satt inne hos sig och pappa låg och sov pga migrän, jag var skitnervös redan när jag åkte dit och gick flera gånger in i "mitt" rum för att blunda, andas och tänak nu säger jag de och gick tillbaka men vågade inte. Sen till slut.
Jag: Mamma....
Mamma: Ja...
J: *lång tystna* hur många sitter vi i soffan?
M: Va?
J: Ja....Hur många är vi här, i rummet?
M: ...2?
J: Nej vi är 3
*pekar på magen*
M: Är du gravid? *Lyckotårar blandas med att hon säger att vi är tokungar*
Sen kom pappa, mamma picka mig i sidan HELA tiden sen gick jag ocjh hämta godispåsen och mamam klarar inte av att sitta längre och står upp och piaffar.
Jag: Ska morfar ha lite godis?
Pappa: Nej tack...
Nu blev det som på tecknad film, nån hällde vit färg över honom
P: Morfar?
Ser skräckslagen ut och kollar på min mamma som nu ser ut som en av hingstarna på spanska ridskolan och säger att han inte ska kolla på henne.
Sen säger han: Hoppas jag lär den åka sidor innan jag fyller 50 år.
Efter ca 2 veckor fick jag ett sms där han bad om förlåt för reaktionen
Efter inskrivningen så fick våra mammor berätta för sina föräldrar.
Jag berätta för mina syskon, att de skulle bli moster och morbror i Oktober och de blev verkligen jätte glada
För kompisarna så var det 18 års fest, jag var där på middagen och sen åkte hem för att sova och när jag kom tillbaka så frågade de varför jag var nykter och jag sa att jag tänkte vara de de kommande 9 månaderna och alla kompisar blev överlyckliga, sambons bästa vän (lätt överförfriskad
) pussade och kramade på sambon hela kvällen, så några andra på festen som inte brukar umgås med oss trodde de var bögar
Roligast var en stackare som helt missat att jag var gravid, tror jag var nånstans kring v. 20 och efter en fest hos sambons kusiner, han sa att han tyckte jag såg tjock ut. Alla bara garva och sa att jag är på tjocken men han vägra tro på dem så jag fick åka dit och bevisa det
Det kändes helt rätt att berätta för våra föräldrar tidigt, så vi kunde få stöd om det gick snett. Lika så på jobbet berätta jag för min förman direkt, och sen svimmade ja och förneka att jag var gravid men mina kollegor trodde de ändå, jag är så dålig på att ljuga!
Jag vet inte när sambon berätta för hans pappa, men han ringde nog honom nån gång efter UL! Och han i sin tur berätta inget för sina föräldrar, utan de fick reda på de genom sambons faster!
Lika så berätta sambons faster för oss att vi skulle fira deras guldbröllop på midsommar i år. De fick vi veta kanske 3-4 veckor innan av henne. Sen 2 dagar före midsommar ringer hans pappa och berättar om kalaset