Att anlita städhjälp

Sv: Att anlita städhjälp

*kl*

Vi har länge pratat om att iaf anlita städhjälp ibland, storstädning och så. O nu tog jag tag i saken. Så om 2 v så kommer dom och storstädar hos oss. Hon frågade vad jag ville ha gjort, vilket är
dammtorkning
dammsugning
skura golven
putsa av bänkytor osv i kök
Badrummet

Jag glömde fråga om putsning av speglar, vitvaror, ugn och mattor.

Måste nog ringa och dubbelkolla lite. Glömde även fråga vad vi skulle tänka på innan, vad som ska vara bortplockat osv.

Dom tog 300 kr/tim, hon tippade på 3 tim o då är det på ca 180 kvm (huset är egentligen på 260 kvm men en våning används inte). Jag tyckte det lät snabbt, så jag är beredd på att det kommer kosta ungefär 750 kr efter RUT (räknar på 5 tim). Vilket är helt klart värt det.

Frågade om veckostädning, men där var det fullt. Så måste se om någon annan kan ta sig an det. :(

Men ahr inte så många och välja på. Den ena tycker jag är dyr, dom tar betalat per kvm. 0-60 kvm kostar 1300 kr efter avdrag
över 60kvm, 22 kr/kvm efter avdraget.
Så en storstädning skulle kosta för oss ca 3960 kr efter RUT, vilket jag tycker är hiskeligt dyrt om man jämför med dom som ska komma och städa hos oss :crazy:

Så vi får se vad vi finner. :)
 
Sv: Att anlita städhjälp

Jag jobbar som städare och har gjort det snart i 3 år.
För mig är det lättare att städa om kunden tagit bort leksaker, papper, kläder mm Oftast gör dom det, men i bland hinns det inte med så då får man plocka liter själv utan att flytta saker för mycket(så dom inte hittar sakerna :) )

Dom kunder som har hund går det bra med, bara man har träffat hunden någon/några gånger innan med ägaren, hur många gånger det behövs beror lite på hunden.
Har nycker till vissa kunder och vissa lägger ut.

Vi debiterar den tiden vi är hos kunden, kunder får sätta vad den vill ha som MAX antal timmar per gång.
Oftast tar det längre tid att städa dom 2 första gångerna. 3-4 gångerna börjar man se hur lång tid det tar. Då har man kommit igenom och har kommit in i ett bra flyt.
Vi har ingen framkörnings avgift som del har.

Kunder får står för medel, dammsugare mopp mm, för att förhindra smittspridning mellan kunderna.
Och har du en dålig dammsugare, köp en ny :)
Vi tippsar om vika medel som är efektiva och bra.
Jag använder inte mycket medel, går bra med mikrofibertrasa.

Man får diskutera med kunden vad dom vill ha, dom flesta vill ha vanlig städ, del ingen damning del strykning osv. I bland extra som tex att torka ur kylskåp

Vi utgår i från Norrköping om du är intresserad av städ från oss ;):)
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 961
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp