Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite onödigt spydigt och nedlåtande mot folk som faktiskt sätter på vinterdäcken innan det blir problem. :meh: Jag är beroende av bilen för att ta mig till och från jobbet, jag såg till att ha vinterdäcken på i god tid innan snön för att vara på den säkra sidan när det är risk för frosthalka.
Är man beroende av bilen till jobbet är det nog självklart att man behöver vara förberedd.

Men i tråden låter det som att TS är helt ensam i världen om att inte få på däcken i tid, som att alla andra är så himla duktiga på den punkten. Och så är det inte. Därför överdrev jag.

Nej, TS är inte den enda. Och vore resten av dem här skulle jag gladeligen säga samma sak till dem. Stå still tills det är vettiga däck på bilen!

Det är inte bara sig själv man kan köra ihjäl...
Men självklart! Jag har väl inte sagt att hon ska köra?

Jag hade tid på däckverkstan kl 9 i måndags morse. Det gjorde att jag lät bli att köra i söndags, då kom det en mm snö som la sig i fogarna mellan gatstenarna (göteborgskt snökaos).

De kommer inte åt dom för de har inte nyckel dit. Den har jag.
Det står ju inte öppet där man har värdesaker.

Beroende på hur mycket tid som finns kvar skulle du ju kunna skicka nyckeln med rekommenderad post till hundägaren så den kommer in.

Edit: Såg att det var i helgen så får du iväg nyckeln i tid idag borde det fungera.

Min tanke var att man hyr bil över dan så kan hon om inte annat hämta däcken, vem har sagt något om att hyra bil i en vecka? Dessutom så är det många som hyr bil via mackar och lämnar i andra änden av landet. Sånna gånger kan man få köra en bil tillbaka till stationen utan kostnad. ;)

Att det bara var för att hämta däcken framgick inte utan jag antog man menade att man skulle åka de 20 mil som det pratats om. Oavsett så är det ju inte gratis, taxi som hyrbil.

Ja, man kan hyra på ett ställe och lämna på ett annat med vissa firmor men då blir det ju två omgångar - en dit och en hem.

Alltså, jag är mest förvånad över hundägaren. Vem bokar in en hundvakt med 20 mils resväg och inte räknar med att det kan bli problem att ta sig fram? Även om man har vinterdäck, 20 mil är långt och farligt att åka i en snöstorm tex.
Det känns väl ytterst rimligt att ha åtminstone en back-up om man verkligen vill vara säker. TS hade ju kunnat hamna på intensiven eller vad som helst.

Alltså, jag är mest förvånad över hundägaren. Vem bokar in en hundvakt med 20 mils resväg och inte räknar med att det kan bli problem att ta sig fram? Även om man har vinterdäck, 20 mil är långt och farligt att åka i en snöstorm tex.
Det känns väl ytterst rimligt att ha åtminstone en back-up om man verkligen vill vara säker. TS hade ju kunnat hamna på intensiven eller vad som helst.
Jag tycker alltid man ska ha en backup för djur och barnvakt.
De klarar sig ju inte själv om något händer.

Ja jag pratar med hundägaren jag tror hennes familj kan ställa upp och ta hunden.
Någon krislösning borde hon ha.
Vilken krislösning har du för att få tag på däcken? Din bil kan du ju inte köra så länge som det är snö och snart blir det olagligt att ha sommardäck även om snön lugnar ner sig.

Att det bara var för att hämta däcken framgick inte utan jag antog man menade att man skulle åka de 20 mil som det pratats om. Oavsett så är det ju inte gratis, taxi som hyrbil.

Ja, man kan hyra på ett ställe och lämna på ett annat med vissa firmor men då blir det ju två omgångar - en dit och en hem.
Oavsett så är det mycket billigare att åka hyrbil än taxi. Där jag bor kan det kosta över 600 kr att åka 16 km. Vad 20 mil kostar vill jag inte ens veta. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 250
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar