Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man _har_ en backup.

Vi har inte det (men vi hade å andra sidan hjälp TS antingen med däcken eller hämtat och lämnat och då tagit med däcken vid lämning eftersom de är inlåsta vid hämtning.)

Har man ingen back-up så får man ju vara beredd på att man kanske inte kan åka, det är ju inte mer med det. I detta fallet hade hundägaren kunnat boka plats på hundpensionat och betalat för sig och varit 100 % säker på att hunden blir omhändertagen. Nu valde man att be en bekant som bor 20 mil bort istället.

Men...både jag och andra har ju gett råd.
Även jag har kommit med förslag.

Det hade kanske varit lättare om det redan innan skrivits att busd, tåg, efterskickande av däck bl, bla inte skulle funka. Nu verkade det ist som att inget dög och att det var undanflykter långt in i tråden till det kom info om diagnoser.
Råd och förslag är jättebra! Men både du och andra har hackat ordentligt på henne dessutom.

Har man ingen back-up så får man ju vara beredd på att man kanske inte kan åka, det är ju inte mer med det. I detta fallet hade hundägaren kunnat boka plats på hundpensionat och betalat för sig och varit 100 % säker på att hunden blir omhändertagen. Nu valde man att be en bekant som bor 20 mil bort istället.

Ja självklart.

Min kära hundvakt blev påkörd förra året precis innan vi skulle lämna över hunden. Sådant kan man ju inte rå för!

Råd och förslag är jättebra! Men både du och andra har hackat ordentligt på henne dessutom.
Jag tror det kan uppfsttas så för den som hade mer info från början.
Jag tror inte det hade uppfattats så om det gällt dig eller mig.

Min åsikt.

Jag skrev rekommenderat och det har hittills fungerat för mig. Hittills :meh:
Jodå, jag såg att du skrev rekommenderat men ska man ju få den lilla lappen i lådan att man har ett rek att hämta ut. ;)
Är det sommarväglag får du ha sommardäck året om. Men befaras det bli vinterväglag kan du bötfällas för sommardäck från 1/10.
Det här tycker jag är riktigt allvarligt faktiskt, många skulle aldrig drömma om att dra i sig en vinare innan de sätter sig bakom ratten, men att fullt nykter sätta sig och köra med sommardäck när det ligger snö på vägen och de rent av varnar i radion är helt ok enligt många. :banghead:

En bekant som ändå skulle till den orten då. Hon skulle inte åka extra enbart för hunden, hon hade ärende på orten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 387
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 249
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar