Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändå har jag senaste dygnet fått en strid ström av pushar om snökaos till min mobil. TS är inte den enda som fått problem pga massivt snöfall. Även om delar av Buke sätter på snökedjorna strax efter semestern IFALL så verkar de flesta inte vara lika förberedda.

Nej, TS är inte den enda. Och vore resten av dem här skulle jag gladeligen säga samma sak till dem. Stå still tills det är vettiga däck på bilen!

Det är inte bara sig själv man kan köra ihjäl...

Ändå har jag senaste dygnet fått en strid ström av pushar om snökaos till min mobil. TS är inte den enda som fått problem pga massivt snöfall. Även om delar av Buke sätter på snökedjorna strax efter semestern IFALL så verkar de flesta inte vara lika förberedda.
Lite onödigt spydigt och nedlåtande mot folk som faktiskt sätter på vinterdäcken innan det blir problem. :meh: Jag är beroende av bilen för att ta mig till och från jobbet, jag såg till att ha vinterdäcken på i god tid innan snön för att vara på den säkra sidan när det är risk för frosthalka.

Men TS har väl inte hävdat nån gång att hon SKA köra sin bil med sommardäck? Hon frågade hur andra skulle göra, och, om man tittar hur det ser ut på vägarna (och i dikena) så kör många på sommardäck.

Har hon inte råd med taxi så har hon antagligen inte råd med hyrbil heller. det är ju inte särskilt billigt - speciellt inte om man ska ha en som man får ha hund i.
Nej någon hyrbil blir det inte.
Kan inte krångla med bussar tåg hyrbil eller taxi tyvärr.

Vore det lite drag i hundägaren skulle den väl, om det inte finns andra lösningar med hundvakt, hämta TS's vinterhjul, åka de 20 milen och hjälpa henne sätta på vinterhjul. Vips, allt ordnat. :-)
Vore det lite drag i dig så hade du läst att förslaget om att hundägaren fixade dit däcken sköts ner p.g.a. hundägaren kommer inte åt TS däck.

Det är en jäkla skillnad i pris på att åka taxi och hyra en bil för att åka 20 mil.

Är det? Att ha en hyrbil i över en vecka är ju inte direkt gratis. För hon ska ju tillbaka sen också. Eller tänkte du att hon bara skulle hyra den för att ta sig dit och sen få någon från hyrfirman att hämta den 20 mil bort samma dag?

Fast det "stora snökaoset" är ju om man ska tro nyheterna för att folk inte förberett sig med däck mm, trots uppmaningar i media.

Är det? Att ha en hyrbil i över en vecka är ju inte direkt gratis. För hon ska ju tillbaka sen också. Eller tänkte du att hon bara skulle hyra den för att ta sig dit och sen få någon från hyrfirman att hämta den 20 mil bort samma dag?
Min tanke var att man hyr bil över dan så kan hon om inte annat hämta däcken, vem har sagt något om att hyra bil i en vecka? Dessutom så är det många som hyr bil via mackar och lämnar i andra änden av landet. Sånna gånger kan man få köra en bil tillbaka till stationen utan kostnad. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 250
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar