hollypolly
Trådstartare
JaRackarns. Det hade ju varit himla smidigt annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaRackarns. Det hade ju varit himla smidigt annars.
Hon har ju gjort något. Hon frågade dig och du tackade ja.Ja men jag känner också att hon som äger hunden kan också göra något för att lösa situationen inte bara låta sin bekant åka med sommardäck och riskera livet.
Jag hade aldrig tvingat någon att åka med sommardäck hade sett till att mina hundar kunde vara någon annanstans.
Nej jag vet.Hon har ju gjort något. Hon frågade dig och du tackade ja.
Sen är det du som inte förberett dig alls.
Nej jag vet.
Det var dumt.
Jag trodde inte det skulle komma snö nu.
Hade också tänkt åka till hemorten denna helgen och ville gärna passa på att träffa hunden då.
Den är så gullig så.
Nej jag vet.
Det var dumt.
Jag trodde inte det skulle komma snö nu.
Hade också tänkt åka till hemorten denna helgen och ville gärna passa på att träffa hunden då.
Den är så gullig så.
Jag tycker också det är en otrevlig ton i tråden.Jag också.
@hollypolly jag hoppas att du inte tycker att jag lämnar ut dig nu. Men du har tidigare i olika trådar berättat om vilka diagnoser du har och hur de kan ställa till det för dig socialt.
Jag begär inte att folk här ska komma ihåg det. Men jag tycker det är för jäkla dåligt att de inte anar det av dina svar. Du skriver kort och rakt precis som det är, utan några snirkliga förklaringar, och många med samma diagnoser uttrycker sig just så rakt. Jag borde inte vara ensam här om att känna igen det.
Försök strunta i skiten du får här och prata i stället med hundägarna igen. Antingen får de komma och hämta dig eller så får de hitta annan hundvakt.
Är det totalt omöjligt att köra firmabilen och hämta däcken? Jag har svårt att se att det skulle vara ett problem för arbetsgivaren om denne är vettig. Bara man tankar själv och för bok över hur långt man kört privat
Jag tänker inte delta i en dikeskörning av tråden på det temat.Jag tycker också det är en otrevlig ton i tråden.
Men- jag och säkert andra har erfarenheten av att ha förlorat våra älskade i trafiken pga att andra inte tog ansvar. Så ja.. Jag har inte svarat i tråden tidigare men jag blir upprörd när jag ser andra som kan komma att ta beslut som skadar andra
Nu har ju TS som tur är kommit på andra tankar. Så ett stort plus till TS för det.
Sen tycker jag det är svårt att anta att folk har diagnoser pga svaren. Jag ser många här som skriver på det sättet. Ska jag anta att alla de har diagnoser? Jag kan inget om diagnoser- hur ska jag veta det?
Jag har alltid minst tre backup.
Jag vet att folk kan ställa in i sista stund omedvetet och medvetet.
Jag har även ordnat flera hundvakter som finns på min mobiltelefon som akuta hundvaktaer om något händer mig.
Snön som kom var ingen chock.Vad menar du med svårt att anpassa mig ?
Menar du att jag inte hade räknat med snön ?
Den kanske används även på helgerna?
Ja det gör den.Den kanske används även på helgerna?
Ja det kan vara svårt.Skönt att du har det så bra avseende hundvakter. De flesta har det dock inte lika bra. Vi t ex har bara svärmor och svärfar och min lillebror som kan passa. Lillebror jobbar dagtid vardag så han kan ju oftast inte utan att ha planerat in det. Resten av våra bekanta har småbarn och det fungerar inte med en av våra hundar.
Ja det ska jag ha det måste man ha det har jag lärt mig nu.Nästa år så ser du till att ha däcken där bilen är så blir det lättare
Jag förstår inte syftet med tråden om inga tips duger och man vill försöka stå för sitt löfte. Det verkar inte viktigt att lösa problemet.Varför tog du på dig detta och lovade dom om du har så svårt att anpassa dig?
Ja det kan vara svårt.
Jag vet att jag har tur med bra hundvakter.