Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst får man väl böter om man åker med sommardäck när det blivit vinterväglag också? Även om det är före gränsen då man måste ha bytt däck

Jag har mina däck hos föräldrarna 16 mil bort. När det krisat har min gudasnälla pappa kört hit däcken och bytt här. Kanske har du någon därhemma du kan muta att komma med däcken? Tycker mest det är riktigt dålig stil att komma på d såhär ett fåtal dagar innan. Låter som om alla förslag är fel och at du egentligen inte vill göra det.

Jag åker isåfall bil trots sommardäck.
Kan inte åka buss eller tåg och har absolut inte råd med taxi.
Fy fan! Att du utsätter dig själv för fara är en sak, men genom att åka 20 mil med sommardäck på vinterväglag är bara jävligt dumt!
Jag hoppas att min släkt inte stöter på dig på vägarna.

Blir så less på att folk år efter år säger "oj, blev det vinter redan nu" :banghead:

Mvh bitterfittan (:o) men jag blir så förbannad på sånt här

Visst får man väl böter om man åker med sommardäck när det blivit vinterväglag också? Även om det är före gränsen då man måste ha bytt däck

Jag har mina däck hos föräldrarna 16 mil bort. När det krisat har min gudasnälla pappa kört hit däcken och bytt här. Kanske har du någon därhemma du kan muta att komma med däcken? Tycker mest det är riktigt dålig stil att komma på d såhär ett fåtal dagar innan. Låter som om alla förslag är fel och at du egentligen inte vill göra det.
Nej jag vill inte åka 20 mil med sommardäck helt sant.
Ja det är dålig stil det vet jag.
Därför klurar jag på en lösning.
Och jag fick ett bra förslag här som var att hundägaren kan hämta oss.
Sen är det mycket pekpinnar hit och dit där man passar på att träta lite mellan raderna.

Fy fan! Att du utsätter dig själv för fara är en sak, men genom att åka 20 mil med sommardäck på vinterväglag är bara jävligt dumt!
Jag hoppas att min släkt inte stöter på dig på vägarna.

Blir så less på att folk år efter år säger "oj, blev det vinter redan nu" :banghead:

Mvh bitterfittan (:o) men jag blir så förbannad på sånt här
Hon vill ju inte åka bil! Men alla tjatar om att hon måste åka dit.

Jag ser bara att TS skyller på än det ena än det andra.
Och är det nåt jag blir upprörd över är det att man utsätter andra för fara.
Ja jag skyller på det ena och det andra hade jag inte haft de anledningarna hade jag väl inte startat en tråd om inga problem fanns ?

Jag tycker det verkar vara en tråkig bekant som tycker att du skall åka 20 mil med sommardäck i halkan, du blir en fara för både dig själv och alla andra.
Jag är en sådan som avskyr att inte hålla det jag lovar, jag får ont i magen och ågren över det i flera dagar. MEN, jag skulle aldrig pressa mig själv till att riskera mitt och andras liv för något jag lovat. Då tar jag hellre ont i magen och ågren.
Det finns ju lösningar till problemet, du har redan fått många vettiga förslag som jag hade testat på innan jag gav upp och bad hundägaren hitta annan lösning. Det finns oftast en lösning till allt bara man samarbetar och kommunicerar.
Om det inte är för långt och du kan, kan du gå till tåget? Jag hade utan problem kunnat ta en 4 timmars promenad med packning till ett tåg bara för att hålla det jag lovat.

Oavsätt hur du löser det - snälla ge dig inte ut på en 20 mils bilfärd med sommardäck på isiga vintervägar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 387
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 249
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar