Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej inget duger tyvärr :(
Vet faktiskt inte hur jag ska göra om hunden varit mer trygg med att vara på nytt ställe hade de kunnat köra hit den.
Men den skiter inne på nya ställen för den är nervös.

Ingen har bett dig dö för hunden. Vi bara uppmanar dig att lösa situationen. Du har fått många tips på lösningar här, men inget verkar duga.
Ja men jag känner också att hon som äger hunden kan också göra något för att lösa situationen inte bara låta sin bekant åka med sommardäck och riskera livet.
Jag hade aldrig tvingat någon att åka med sommardäck hade sett till att mina hundar kunde vara någon annanstans.

Ja men jag känner också att hon som äger hunden kan också göra något för att lösa situationen inte bara låta sin bekant åka med sommardäck och riskera livet.
Jag hade aldrig tvingat någon att åka med sommardäck hade sett till att mina hundar kunde vara någon annanstans.
Nu handlar det väl inte om att någon tvingar dig att åka 20 mil med sommardäck. Det handlar om att du har ett stort ansvar i att lösa situationen. Du har lovat, du har inte planerat, och du får ta konsekvenserna! Gör någonting konkret för att lösa situationen du är orsaken till, istället för att sitta här och skylla på andra.

Ja men det är inte min hund enda.
Det är faktiskt varje hundägares ansvar att ta hand om sin hund och inte förlita sig på att andra alltid ska lösa deras situationer.
Jag ställde som sagt in en egen resa förra vintern pga att jag fick ha denna hunden flera dagar extra.

Men jag ska kolla om hon kan hämta mig här helt enkelt. Fick ett bra råd från fejko.
Många av dina tott och vissa andra ger ingenting annat än att ni skäller på mig.
Ger ingenting.
Löser ingenting.

Men alltså du har lovat att ta hand om hunden medan ägarna reser bort. Nu, ngn dag innan tänker du dra dig ur detta löfte pga vädret? Det kan väl inte komma som en överraskning att det kan bli vinterväglag i november? Och oavsett så är det ju inte hundägarnas problem, det är ju ditt att lösa helt enkelt.

Jag blir ändå lite nyfiken. Du bor helt isolerad, kan inte ta sig någonstans utan bil och du förvarar dina vinterdäck 20 mil bort? Hur tänkte du där? :confused::confused::confused: Har du inget jobb eller andra aktiviteter att åka till? Har du bunkrat och tänkt gå ut först till våren eller?

Ni har upprepat tåg buss mitt ansvar taxi mitt ansvar mitt ansvar mitt ansvar mitt ansvar tåg taxi buss mitt ansvar.
Jag förstår en åsikt efter en förklaring jag behöver inte läsa de gång på gång.

Men alltså du har lovat att ta hand om hunden medan ägarna reser bort. Nu, ngn dag innan tänker du dra dig ur detta löfte pga vädret? Det kan väl inte komma som en överraskning att det kan bli vinterväglag i november? Och oavsett så är det ju inte hundägarnas problem, det är ju ditt att lösa helt enkelt.

Jag blir ändå lite nyfiken. Du bor helt isolerad, kan inte ta sig någonstans utan bil och du förvarar dina vinterdäck 20 mil bort? Hur tänkte du där? :confused::confused::confused: Har du inget jobb eller andra aktiviteter att åka till. Har du bunkrat och tänkt gå ut först till våren eller?
Jag har en annan bil att åka med här kort svarat.

Ja men det är inte min hund enda.
Det är faktiskt varje hundägares ansvar att ta hand om sin hund och inte förlita sig på att andra alltid ska lösa deras situationer.
Jag ställde som sagt in en egen resa förra vintern pga att jag fick ha denna hunden flera dagar extra.
Varför anser du inte att det var hundägarens ansvar då?

...och de har minsann tagit ansvar om de fixat hundvakt i god tid. Att sen hundvakten bangar två dagar innan för att denna inte haft framförhållning är ingen annans ansvar än "bangarens". Jag kan nästan sätta huvudet i pant på att hundägaren funderar på alternativ just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 387
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 247
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar