hollypolly
Trådstartare
Det var tänkt att åka och sätta på dom nu i helgen.Så hur ska du få tag på däcken då?
Jag får sätta på dom när det blir plusgrader igen om jag inte åker i helgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var tänkt att åka och sätta på dom nu i helgen.Så hur ska du få tag på däcken då?
Ingen har bett dig dö för hunden. Vi bara uppmanar dig att lösa situationen. Du har fått många tips på lösningar här, men inget verkar duga.Jag har samvete
Och vill hjälpa till som jag sagt.
Men jag vill inte dö för en hund heller.
Ja men jag känner också att hon som äger hunden kan också göra något för att lösa situationen inte bara låta sin bekant åka med sommardäck och riskera livet.Ingen har bett dig dö för hunden. Vi bara uppmanar dig att lösa situationen. Du har fått många tips på lösningar här, men inget verkar duga.
Ja det kanske vore något, om de kommer hit och hämtar oss !@hollypolly
Kan du inte få låna hundägarens bil medan de är borta?
Skyll inte på hunden!!!Nej inget duger tyvärr
Vet faktiskt inte hur jag ska göra om hunden varit mer trygg med att vara på nytt ställe hade de kunnat köra hit den.
Men den skiter inne på nya ställen för den är nervös.
Oss?? Har du kanske någon annan som kan köra/skaffa fram bil med vinterdäck?Ja det kanske vore något, om de kommer hit och hämtar oss !
Skyll inte på hunden!!!
Nej mina hundar kan inte köra bilOss?? Har du kanske någon annan som kan köra/skaffa fram bil med vinterdäck?
Nu handlar det väl inte om att någon tvingar dig att åka 20 mil med sommardäck. Det handlar om att du har ett stort ansvar i att lösa situationen. Du har lovat, du har inte planerat, och du får ta konsekvenserna! Gör någonting konkret för att lösa situationen du är orsaken till, istället för att sitta här och skylla på andra.Ja men jag känner också att hon som äger hunden kan också göra något för att lösa situationen inte bara låta sin bekant åka med sommardäck och riskera livet.
Jag hade aldrig tvingat någon att åka med sommardäck hade sett till att mina hundar kunde vara någon annanstans.
Men det är du som ställt till det då du inte planerat och haft framförhållning!det är pga hur hunden är den inte kan vara här.
Jag har en annan bil att åka med här kort svarat.Men alltså du har lovat att ta hand om hunden medan ägarna reser bort. Nu, ngn dag innan tänker du dra dig ur detta löfte pga vädret? Det kan väl inte komma som en överraskning att det kan bli vinterväglag i november? Och oavsett så är det ju inte hundägarnas problem, det är ju ditt att lösa helt enkelt.
Jag blir ändå lite nyfiken. Du bor helt isolerad, kan inte ta sig någonstans utan bil och du förvarar dina vinterdäck 20 mil bort? Hur tänkte du där? Har du inget jobb eller andra aktiviteter att åka till. Har du bunkrat och tänkt gå ut först till våren eller?
Jag har en annan bil att åka med här kort svarat.
Varför anser du inte att det var hundägarens ansvar då?Ja men det är inte min hund enda.
Det är faktiskt varje hundägares ansvar att ta hand om sin hund och inte förlita sig på att andra alltid ska lösa deras situationer.
Jag ställde som sagt in en egen resa förra vintern pga att jag fick ha denna hunden flera dagar extra.