Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser bara att TS skyller på än det ena än det andra.
Och är det nåt jag blir upprörd över är det att man utsätter andra för fara.
Men det är väl hennes problem om inte förslagen funkar. Hon vill ju INTE åka med sommardäck men alla flyger henne i strupen. Herregud hon kanske har så allvarlig ångest att hon inte kan åka kollektivt. Sluta pressa.
Hon har också självt STÄLLT IN EN RESA för att den hundägare hon ska hjälpa fick problem en annan gång. Verkar hollypolly var en person som bara skiter i andra?

Jag satt just själv och gapade över nätmobbingen i denna tråd. :yuck:
Jag också.

@hollypolly jag hoppas att du inte tycker att jag lämnar ut dig nu. Men du har tidigare i olika trådar berättat om vilka diagnoser du har och hur de kan ställa till det för dig socialt.

Jag begär inte att folk här ska komma ihåg det. Men jag tycker det är för jäkla dåligt att de inte anar det av dina svar. Du skriver kort och rakt precis som det är, utan några snirkliga förklaringar, och många med samma diagnoser uttrycker sig just så rakt. Jag borde inte vara ensam här om att känna igen det.

Försök strunta i skiten du får här och prata i stället med hundägarna igen. Antingen får de komma och hämta dig eller så får de hitta annan hundvakt.

Alla som säger att man borde ha tre-fyra backuper till den hundvakt man fixat - vilken värld lever ni i?

Hur vanligt tror ni att det är att man har flera som på dagen kan ställa upp som hundvakt i en vecka eller två mitt i terminerna? I min vänkrets är det iaf inte särskilt vanligt. Vi har tyvärr aldrig någon back-up för det är helt enkelt ursvårt att hitta någon som vill passa två stora hundar där den ena är inkontinent och den andra inte gillar småbarn.
Vi har dock lärt oss vilka vi inte ens ska fråga då dessa först lovat men sen backat ur av diffusa orsaker ett par dagar innan och det är allt annat än kul!

Det finns de som lever på att vakta andras hundar. Kallas hundpensionat.

Absolut finns det det men det brukar behöva bokas flera veckor, ibland månader i förväg. Att tro att det ska gå att hitta pensionatsplats två dagar före avfärd är väldigt optimistiskt. Särskilt om det är i lovtider. Dessutom har de ofta en massa olika krav så det är ofta bara mainsream-hundar som kan lämnas på dessa ställen.

Men jag ska kolla om hon kan hämta mig här helt enkelt. Fick ett bra råd från fejko.
Många av dina tott och vissa andra ger ingenting annat än att ni skäller på mig.
Ger ingenting.
Löser ingenting.

Du är ju inte intresserad av något annat än att folk ska säga till dig att du ska skita i att ställa upp på det du lovat? INGA andra förslag fungerar ju? Jag tycker du ska göra så som du antagligen ändå tänkt. Strunta i att vara hundvakt.
Det är väldigt tröttsamt att lyssna på folk som klagar och när man sedan kommer med tips efter tips efter tips så finns det absolut inga som helst möjligheter till en lösning.

Men skit i det då. Det är ju det du vill. Var såpass rak mot hundägaren bara att du säger till personen det idag så den förhoppninsgvis kan vidta åtgärder för sin hund.

Jag också.

@hollypolly jag hoppas att du inte tycker att jag lämnar ut dig nu. Men du har tidigare i olika trådar berättat om vilka diagnoser du har och hur de kan ställa till det för dig socialt.

Jag begär inte att folk här ska komma ihåg det. Men jag tycker det är för jäkla dåligt att de inte anar det av dina svar. Du skriver kort och rakt precis som det är, utan några snirkliga förklaringar, och många med samma diagnoser uttrycker sig just så rakt. Jag borde inte vara ensam här om att känna igen det.

Försök strunta i skiten du får här och prata i stället med hundägarna igen. Antingen får de komma och hämta dig eller så får de hitta annan hundvakt.

Tack jag tror det ska ordna sig.
Jag har bestämt mig för att inte åka och riskera livet för mig och andra och mina älskade hundar som åker i bur bak.
Jag har skrivit till henne att hon kan hämta oss om de inte hittar en annan lösning.
Jag ska åka till hemorten senare i vinter istället.

Du är ju inte intresserad av något annat än att folk ska säga till dig att du ska skita i att ställa upp på det du lovat? INGA andra förslag fungerar ju? Jag tycker du ska göra så som du antagligen ändå tänkt. Strunta i att vara hundvakt.
Det är väldigt tröttsamt att lyssna på folk som klagar och när man sedan kommer med tips efter tips efter tips så finns det absolut inga som helst möjligheter till en lösning.

Men skit i det då. Det är ju det du vill. Var såpass rak mot hundägaren bara att du säger till personen det idag så den förhoppninsgvis kan vidta åtgärder för sin hund.
Jag fick ett tips som var tipp topp att hon kan hämta oss om hon vill ha mig som hundvakt nu.

Absolut finns det det men det brukar behöva bokas flera veckor, ibland månader i förväg. Att tro att det ska gå att hitta pensionatsplats två dagar före avfärd är väldigt optimistiskt. Särskilt om det är i lovtider. Dessutom har de ofta en massa olika krav så det är ofta bara mainsream-hundar som kan lämnas på dessa ställen.
Det är inte lovtider här och hundägaren har en familj också på samma ort.

Alla som säger att man borde ha tre-fyra backuper till den hundvakt man fixat - vilken värld lever ni i?

Hur vanligt tror ni att det är att man har flera som på dagen kan ställa upp som hundvakt i en vecka eller två mitt i terminerna? I min vänkrets är det iaf inte särskilt vanligt. Vi har tyvärr aldrig någon back-up för det är helt enkelt ursvårt att hitta någon som vill passa två stora hundar där den ena är inkontinent och den andra inte gillar småbarn.
Vi har dock lärt oss vilka vi inte ens ska fråga då dessa först lovat men sen backat ur av diffusa orsaker ett par dagar innan och det är allt annat än kul!
Jag har alltid minst tre backup.
Jag vet att folk kan ställa in i sista stund omedvetet och medvetet.
Jag har även ordnat flera hundvakter som finns på min mobiltelefon som akuta hundvaktaer om något händer mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 250
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Nu har det blivit lite strul kring bonusbarnet, kring hämtande och lämnande i alla fall. Jag känner mig anklagad för att inte ta ansvar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 918
Senast: eyz
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 758
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar