Sv: Återta anmälan
En liten varning bara. Om du hittat mailadressen på klubbens hemsida så kan det vara så att den som tittar på mailen där inte bryr sig om att meddela tävlingsansvarig - tyvärr är det så i den klubb jag tillhör, vilket jag tycker är mycket tråkigt men efter sex år har jag gett upp om att förbättra beteendet och skriver därför i proppen att endast mail till adressen i proppen gäller. Vad som inträffar när mailet skickas till klubbens adress är ju att jag som har hand om anmälningarna inte får det, jag kan inte stryka den som tänkt stryka sig och därmed skickar jag iväg en faktura på anm avg + straffavgift = merjobb och tråkigt för den som försökt avanmäla.
Men står mailadressen i proppen, dvs är det ok för den som tar emot anmälningar att man mailar till den adressen - då borde det inte vara några problem.
När jag är ansvarig för mottagande av anmälningar så skriver jag mitt mobilnr, där finns telefonsvarare, eftersom jag inte alltid kan ta telefonen (jag jobbar, rider, sover mm) så är jag tacksam om den som ringer lämnar ett meddelande, då ringer jag alltid upp. Sen skriver jag alltid min mailadress i proppen, det går bra att maila frågor och avanmälningar men ej anmälningar. Dessutom är avanmälan endast giltig om jag skickat ett svar. Det händer att mail försvinner, precis som brev. Jag tycker att har man tagit på sig att ta emot anmälningar så bör man vara anträffbar, inom rimliga gränser dock, men där är telefonsvarare och mail väldigt bra hjälpmedel.
För att vara på den säkra sidan när ingen svarar in telefon och det inte står någon mailadress i proppen så bör man skicka ett brev med vanlig post att man vill avanmäla (egentligen är det det som krävs enl TR).
Som jag skrev ovan så har man ända tills en vecka innan tävlingen på sig att avanmäla vid hoppning om inget annat anges i proppen.
Blev lite långt men jag har mycket synpunkter i detta ämne.