Äter sällan, kan mjölken sina?

Miks

Trådstartare
Sonen är 10 veckor. Amningen har från början gjort överjäkligt ont och därför var vi supernoga med att han inte fick äta tätare än var 3:e timme. Sonen har funnit sig i det och inte varit ett grinigt barn överhuvudtaget. Kan ha varit några gånger som han grinat en stund innan klockan slagit 3 timmar men dessa kan jag räkna på ena handen. Nu mår brösten mycket bättre efter en behandlad bröstinfektion och amningen funkar perfekt.

Nu kommer vi till "problemet". Sonen äter endast 5 gånger per dag. Äter inget annat än bröstmjölk. Han blir proppmätt varje gång och är vaken en timme eller så efter maten. Sen kan han sova i 5 timmar :eek:. Han sover hela nätterna och tuttarna är sprängfyllda. Nu åt han senast vid 10:30 och han har fortfarande inte vaknat (kl är 16:30). Kan mjölken sina när han äter så här sällan?

Mvh Miks

Sv: Äter sällan, kan mjölken sina?

för eller senare gör den nog det tror jag.
har NOLL erfarenhet av det, men har förstått att ju mer dom äter, desto mer mjölk kommer det och likadant, fast tvärtom m det är åt andra hållet....

men du kanske kan prova att mjölka ur en gång per natt om du är orolig? så att du håller produktionen igång?

Så sällan åt Rasmus oxå, han börja sova 8h i sträck på natten när han var 2 veckor gammal, jag sinade inte.

Jag sinade jättesnabbt när sonen började äta var fjärde timme. Jag pumpade som en galning för att hålla igång det. Men det var jag det ;)

Jag sinade jättesnabbt när sonen började äta var fjärde timme. Jag pumpade som en galning för att hålla igång det. Men det var jag det ;)

*lite knapplån*

Hmm det verkar vara olika allstå.

Hålla på och pumpa mitt i natten vete katten om jag har ork till :o :D Har iallafall väckt sonen vid 6-tiden för då har jag så ont i tutarna att jag håller på att dö. Den tutten som han ska ha då har ju väntat i typ 12 timmar :eek:

Sonen verkar iaf inte lida då han på senaste vägningen hade klättrat upp till 3:e strecket ovanför normalkurvan :D

Mvh Miks

Brösten brukar ju ställa in sig efter barnets rytm, så det ska nog inte vara några problem. Det kan såklart finnas individuella skillnader (som med allting), men vanligtvis fungerar det på det viset.

Om/när han börjar vilja äta mer ofta kommer brösten ställa in sig på det ifall du tillåter honom att äta så mycket han vill. Att dina bröst är spända när han inte ätit på länge är ju inte så konstigt, men också det kommer att lugna sig inom kort om han fortsätter att äta så sällan.

När jag drog ner på amningen och hoppade över en måltid (då dottern började äta ett helt mål riktig mat) var mina bröst som stenhårda meloner innan nästa amning. Så var det i ca en vecka, sen anpassade dom sig. Nu ammar jag bara morgon och ibland kväll, och då finns det i princip bara mjölk vid de tillfällena. Vill dottern amma vid någon annan tidpunkt så får hon inte ut speciellt mycket.

//Julia

Det låter ju tryggt att höra.

Vi har kämpat ganska mycket med amningen första tiden så det skulle ju känns lite orättvist att det skulle sina nu när det funkar så bra. Har verkligen sjukt mycket mjölk just nu så det verkar ju inte sinat ännu. Får hålla lite koll och kanske köpa hem ersättning så man inte står där en söndagskväll med en superhungrig son och tomma tuttar :crazy: Vad sjutton gör man då förresten? :eek: Shit nu blev jag nojjig! *Mental anteckning, köpa ersättning imorron* :D

Mvh Miks

Liknande trådar

Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 941
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 028
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 203
Senast: Meggan
·
Gravid - 1år Vår lilla son på 7 månader håller på att driva oss till vansinne med sina sömnproblem. Han har ända sen han föddes haft väldigt många...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka