Äter gräs

W

whyme

Idag när jag och min chihuahua var ute så började han frenetiskt att äta gräs och andra växter, han har förut nångång vet jag bara smakat på grässtråna mest för att ta något i munnen men idag så verkligen åt han, stora tuggor.
Varför gör han så? ... det är väl inte farligt?

Sv: Äter gräs

Njaa. men är det inte bara katter som gör sånt??

Båda våra har gjort och gör så, och även andra jag träffat på!
och det är inte vilket gräs som helst som duger utan det skall vara långt och strävt..;)

våra båda schäfrar äter gräs en sort när de vill ha hjölp att spy och en helt annan sort bara sådära ändå... de är precis som du säger ett långt å strävt men de är lite skillnader i färgen på de som våra äter...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar