Äter du skräpmat?

Jag vet inte om den med pesto hette bianca på menyn, det var jag som drog den slutsatsen eftersom där var pesto istället för tomatsås. Men ska man vara hundar procent korrekt hade jag kanske jag fel, den skulle kanske inte heta så i Italien. Att den såg ut som en dröm håller jag dock benhårt fast vid. :D

Edit: när jag kollar menyn så ser jag att peston inte var pesto och prosciutton inte var prosciutto. Dessutom glömde jag mozzarellan. Men gud så himmelskt det låter: Zucchinikräm, rökt mozzarella, basilika och färska Pachinotomater. Pancetta läggs på efter.

Har har vi antingen hemska Pizza Hut och Domino's eller pizzorior som har riktigt bra pizza ... men ingen har ju en akta Svenska Calzone :arghh: Bara inbakade med en massa mozzarella och annat som inte hor en calzone till.:cautious:

Att betrakta ris som skräpmat, känner jag nästan obehag inför. Ris är basmat för flera miljarder människor.

Att vi sedan med våra numera ofta ganska stillasittande liv inte behöver så stora portioner är en annan sak.

Sant!
Da kan vi lika garna kalla potatis eller brod for skrapmat, och det ar det ju inte. Det ar bra mat om man arbetar hart. Sjalv kan jag inte ata mycket av det da jag inte har tillrackligt hart fysiskt arbete och darfor inte forbranner kalorierna tillrackligt snabbt.

När vi gjort sushi hemma har det varit kanske 2 msk socker och risvinäger till ett stort lass sushiris som räckt till 5-6 personer. Så mycket mer socker kan det knappast vara i sushi från restauranger?

Jag har kunnat äta sushi redan som nyopererad (GBP) så jag gissar på att det ofta inte är massor. Men såklart mer än utan :D

Ang pizza.. blir inte pizza en kaloribomb framförallt för att folk ofta äter så himla mycket?
Många jag känner äter en hel pizza, det skulle jag aldrig få i mig. Jag äter alltid en halv pizza vilket jag blir lagom mätt på. En halv pizza räknas också som 1 portion för rätt så stillasittande individer.

Likså mcD. Happy Meal motsvarar en normalportion (även här, om man inte är särskilt aktiv).

Allt blir väl "kaloribomb" om man äter dubbla mängder..

Ang pizza.. blir inte pizza en kaloribomb framförallt för att folk ofta äter så himla mycket?
Många jag känner äter en hel pizza, det skulle jag aldrig få i mig. Jag äter alltid en halv pizza vilket jag blir lagom mätt på. En halv pizza räknas också som 1 portion för rätt så stillasittande individer.

Likså mcD. Happy Meal motsvarar en normalportion (även här, om man inte är särskilt aktiv).

Allt blir väl "kaloribomb" om man äter dubbla mängder..
Jag äter också en halv pizza, normalt sett. Då är jag mätt, även om mättnaden inte står sig så länge som jag skulle vilja.

Jag vet inte men det verkar som om pizzaslices inte riktigt fått fäste här, att man beställer en pizza ihop och sen äter den tillsammans i trekanter? I Sverige verkar det mer vara att var och en beställer varsin pizza.

Är det inte så på rätt många håll? Jag har aldrig sett nån beställa en pizzaslice i Spanien eller Italien till exempel.
Ja alltså jag vet inte. Jag vet bara att jag suttit på ställen där vi suttit med varsin pizza medan andra nationaliteter suttit och kört trekanter från en pizza i mitten.

Gissa om jag känt mig fläskig då. :meh:
De gör det säkert bara för att jävlas, så fort ni går beställer de in mer! Lovar!

KL

Är det nån här som äter sån där vanlig pizzeria-pizza? Jag begriper inte att man gör det, den där skinkan creepar ut mig totalt.

Jag äter också en halv pizza, normalt sett. Då är jag mätt, även om mättnaden inte står sig så länge som jag skulle vilja.

Jag vet inte men det verkar som om pizzaslices inte riktigt fått fäste här, att man beställer en pizza ihop och sen äter den tillsammans i trekanter? I Sverige verkar det mer vara att var och en beställer varsin pizza.
Jag brukar alltid fråga om någon vill dela pizza med mig men beroende på vilka/vem jag är med just då får jag ibland bara skeptiska blickar tillbaka :D

De gör det säkert bara för att jävlas, så fort ni går beställer de in mer! Lovar!

KL

Är det nån här som äter sån där vanlig pizzeria-pizza? Jag begriper inte att man gör det, den där skinkan creepar ut mig totalt.

Är den inte bättre numera? När jag väljer pizza med skinka brukar jag välja lufttorkad så jag har inte skärskådat den vanliga skinkan på länge. Men jag trodde att de bytt ut det värsta eländet.

Jag älskar vanlig pizzeria-pizza! Bäst är Hawaii med kebabsås :D
Nej men hur står du ut?!

Jag käkar seriöst bara (förutom min tidigare nämnda fryspizza :love::love::love:) pizza från finare ställen nuförtiden. Med schyssta råvaror liksom. Blir alltid lika förvånad över att vanliga sunkhakspizzerior överlever :confused:.

Är den inte bättre numera? När jag väljer pizza med skinka brukar jag välja lufttorkad så jag har inte skärskådat den vanliga skinkan på länge. Men jag trodde att de bytt ut det värsta eländet.
Jag har inte varit inne i en vanliga pizzeria på säkert tio år (nä, inte riktigt så länge men typ) så jag har inte så bra koll :angel:.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 874
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar