Jag vet inte om den med pesto hette bianca på menyn, det var jag som drog den slutsatsen eftersom där var pesto istället för tomatsås. Men ska man vara hundar procent korrekt hade jag kanske jag fel, den skulle kanske inte heta så i Italien. Att den såg ut som en dröm håller jag dock benhårt fast vid.
Edit: när jag kollar menyn så ser jag att peston inte var pesto och prosciutton inte var prosciutto. Dessutom glömde jag mozzarellan. Men gud så himmelskt det låter: Zucchinikräm, rökt mozzarella, basilika och färska Pachinotomater. Pancetta läggs på efter.
Har har vi antingen hemska Pizza Hut och Domino's eller pizzorior som har riktigt bra pizza ... men ingen har ju en akta Svenska Calzone Bara inbakade med en massa mozzarella och annat som inte hor en calzone till.
Att betrakta ris som skräpmat, känner jag nästan obehag inför. Ris är basmat för flera miljarder människor.
Att vi sedan med våra numera ofta ganska stillasittande liv inte behöver så stora portioner är en annan sak.
Sant!
Da kan vi lika garna kalla potatis eller brod for skrapmat, och det ar det ju inte. Det ar bra mat om man arbetar hart. Sjalv kan jag inte ata mycket av det da jag inte har tillrackligt hart fysiskt arbete och darfor inte forbranner kalorierna tillrackligt snabbt.