Äter du skräpmat?

Skär lök, potatis, palsternacka, morot, kålrot, sötpotatis, gulbetor eller vad jag får tag i för rotfrukter i tärningar, sen steker i en stor järngryta på ganska låg värme tills det är mjukt och har fått lite lagom med färg. Saltar och pepprar. Steker ägg och Kokar rödbetor. Chevreröran gör jag genom att smula ner chevre och blanda med lätt créme fraiche samt ibland lite vitlök, salt och peppar. Supergott! :d:d

Måste nog äta det innan veckan är slut förresten :o:d:d

Jag äter skräpmat beroende på om sambon är hemma eller inte... :o Är han hemma lagar han alla mat, är han inte hemma blir det ofta fryspizza (den som @niphredil visade !), sunkhakspizza, sushi eller indiskt! Ofta sushi de dagar jag jobbar över (och måste äta middag på tåget), om jag inte har med matlåda.

Vad är pizzakrydda? Oregano ska det vara. :p Fast det är tydligen ett svenskt påfund.
Där ser du! Även kryddan har förfallit! Jag menar den där färdiga torkade kryddblandningen på burk, på köpepizza, tror det är Oregano, Timjan, Mejram plus nåt mer. Jag älskar den! Så den är ett svenskt påfund? Ett bra sånt, isåfall, tycker jag! :d

(På hemgjord pizza öser jag på färsk Oregano och ibland Timjan, eftersom jag har hela buskage av dem i min orediga trädgård...)

Där ser du! Även kryddan har förfallit! Jag menar den där färdiga torkade kryddblandningen på burk, på köpepizza, tror det är Oregano, Timjan, Mejram plus nåt mer. Jag älskar den! Så den är ett svenskt påfund? Ett bra sånt, isåfall, tycker jag! :d

(På hemgjord pizza öser jag på färsk Oregano och ibland Timjan, eftersom jag har hela buskage av dem i min orediga trädgård...)
Ja, särskilt oregano är föredömligt lättodlat.

Blev så sugen på krögarpytt efter ha läst den här tråden.
Köpte en påse igår, satan vad gott det är!
Dock blev jag lite förvånad över att de anser att en portion är 360 g, dvs halva påsen. Jag äter knappt hälften av det, måste ju ha rödbetor och ägg till också :d

Blev så sugen på krögarpytt efter ha läst den här tråden.
Köpte en påse igår, satan vad gott det är!
Dock blev jag lite förvånad över att de anser att en portion är 360 g, dvs halva påsen. Jag äter knappt hälften av det, måste ju ha rödbetor och ägg till också :d
Ja, det är en jätteportion för mig också. Jag brukar köra 200 g, det räcker.

Max har goda veg.burgare. Min pizzeria har också en underbar fetaostpizza som jag köper lite för ofta.

Om du undviker kött och kanske mejeriprodukter så minskar skräputbudet på språng dock - korv alternativt nåt motsvarande bigmac eller friterade kycklingvingar har rätt sällan en smidig motsvarighet på snabbmatställen. Men pommes finns alltid! Tur det. :D

Har annars inga problem med halv- och helfabrikat... om nu den delen av tråden ska föras vidare. Jag äter friskt med halloumipots, butternutsoppa, findus falafel etc. Smidigt att ha i frysen.

Ja herregud jag äter skräpmat det går i perioder, en period åt jag stora mängder pizza men min gräns går vid pizza som har korv inbakad i kanten :eek: det är för mycket för mig!!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 323
Senast: Hellhound
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 861
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar