Äter du skräpmat?

Jag är en såndär konstig person som inte tycker om pizza. Däremot kan kebab vara gott från vissa ställen. Hamburgare i sig är ju inte onyttig mat, det är mest pommes och läsk som gör det kaloririkt.

Jag är däremot galen i sunkig kinesisk mat :D särskilt takeaway. Finns inget härligare än att köpa på fredag kväll och sedan ha tillräckligt över för lördag morgon. Ingen aning om varför men kalla kinesisk rester till frukost är helt sjukt gott. :up:

Jag kom på vad jag tycker verkar vara skräpmat utom Donken m fl. Sånt här:

204048.jpg

Hade en arbetskamrat som gick ut och köpte en liknande låda till lunch v-a-r-j-e dag. Det kändes inte jättenyttigt.
:o
Såna äter jag, och typ felix paj och dylikt, varje dag när maken är borta. O_o

Jag lagade faktiskt middag nu i veckan till honom där jag inte ens gjorde påssås utan lyckades vispa ihop den själv, kan vara första gången på typ..9 år :laugh:

Däremot kan kebab vara gott från vissa ställen.
Jag har aldrig ätit kebab i Sverige! Kan bara inte förmå mig att prova i och med att det ser så jädra sunkigt ut.

Första gången jag provade kebab var på vägen till Istanbul, på flighten alltså, med Turkish Airlines. SÅ gott! Sen åt jag chicken shish typ hela tiden när jag var där. Supergott! Men aldrig sen dess.

Däremot brukar jag föräta mig på shawarma när jag är i Dakar :love::love::love::love::love::love:.

Nej men hur står du ut?!

Jag käkar seriöst bara (förutom min tidigare nämnda fryspizza :love::love::love:) pizza från finare ställen nuförtiden. Med schyssta råvaror liksom. Blir alltid lika förvånad över att vanliga sunkhakspizzerior överlever :confused:.
Det finns ju grader även bland de vanliga pizzeriorna :)
Jag tycker det är jättegott, känns inte alls sunkigt. Ibland äter man kanske på ngn pizzeria som inte gör jättebra grejer, men eftersom det finns ett hak i varje gatuhörn (typ :D) så är det ju bara att gå någon annsn stans nästa gång :)

Där vi ofta köper ifrån har de dessutom glutenfria bottnar och gör alla såser laktosfria så min sambo med besvärlig IBS kan äta han också :up:

Hawaii, är inte det ananas och grejer? Och kebabsås? Kombon :D

Jag vill ha lufttorkad skinka och ruccola och sånt uppepå. Eller köttfärs, lök och piripiri.

Jajamen! Skinka, ananas och kebabsås. En riktig delikatess :D

Ibland tar jag en sån med mozzarella, parmaskinka och annat "finare". Också gott men inte som Hawaii :p

(Jag är också en sån typ som älskar Dennis-korv och helst äter den rå :D)

Max har en galet god Halloumiburgare som jag gärna äter!

Och är jag gräsligt hungrig kan jag njuta gränslöst av en riktigt tunnbottnad pizza med bara tomat och ost på. Hela pizzan själv.

Jag har aldrig ätit kebab i Sverige! Kan bara inte förmå mig att prova i och med att det ser så jädra sunkigt ut.

Första gången jag provade kebab var på vägen till Istanbul, på flighten alltså, med Turkish Airlines. SÅ gott! Sen åt jag chicken shish typ hela tiden när jag var där. Supergott! Men aldrig sen dess.

Däremot brukar jag föräta mig på shawarma när jag är i Dakar :love::love::love::love::love::love:.

Det finns ett ställe i Stockholm på Folkungagatan, Amida Kolgrill som är riktigt, riktigt gott. Om du har vägarna förbi så kan jag verkligen rekommendera det.

Det finns ett ställe i Stockholm på Folkungagatan, Amida Kolgrill som är riktigt, riktigt gott. Om du har vägarna förbi så kan jag verkligen rekommendera det.
Jag äääääääälskar deras mat!! Lätt bästa haket i Sthlm :love:. Ska absolut våga mig på att prova en kebab där nån gång :up:.

Jag älskar pommes!
Köper gärna en falafeltallrik och trycker ohämmat i mig.
När jag varit själv hemma har jag gjort massor med pommes och ätit i bare med köpe-bea och vitlökssås.

Ah hjälp vad sugen jag blev på pommes nu!

Inte snabbmat, skräpmat. Och om vi inte kan tänka oss en ungefärlig definition så går ju inte trådfrågan att besvara. Hade den istället varit "Vad är skräpmat för dig?", då hade var och en kunnat definiera ordet själv.

Men oavsett hur man definierar det så är det väl rätt självklart att handgjord korv och hamburgare på finkrog inte hör dit.

Det var ju skräpmat och definitionen av det begreppet jag menade! Och att svaren i denna tråd verkligen visar på hur olika människor människor definierar detta begrepp. Många nämner ju spontant hamburgare och korv som skräpmat - men det behöver det ju inte alls vara.

Om man väljer att definiera skräpmat som "gatuköksmat och pizza" så äter jag bara det i samband med utlandsresor, i de fall som matutbudet på en flygplats t ex är begränsat. (Däremot gör vi egen pizza hemma då och då - t ex med blomkålsbotten. Den betecknar jag inte som skräpmat.) Och apropå diskussionen om sushi och sashimi, så äter jag väldigt gärna det senare till lunch eller middag! Gör egen sashimi och serverar med en klick majonnäs smaksatt med japansk soya och ingefära - då blir jag mätt och belåten!

Jag lever i princip på skräpmat. Aldrig hämtmat men färdig/halvfärdig mat från matbutiken. Tycker egentligen inte om det (och mår rätt dåligt av det) men har noll ork eller lust att laga mat efter jobbet. Dyrt är det också. Men det är nog billigare än att köpa en massa "riktig" mat som bara ruttnar i kylskåpet...

Jag åt min första pizza på länge igår :) en bananpizza med curry och kebabsås ,fruktansvärt gott:) finpizza blir jag spyfärdig av, pizza ska vara sunkpizza med burkchampinjoner :D men jag undrar hur himla mycket salt en pizza innehåller ?? Jag drack 5 stora glas vatten på kvällen efteråt!!

Jag åt min första pizza på länge igår :) en bananpizza med curry och kebabsås ,fruktansvärt gott:) finpizza blir jag spyfärdig av, pizza ska vara sunkpizza med burkchampinjoner :D men jag undrar hur himla mycket salt en pizza innehåller ?? Jag drack 5 stora glas vatten på kvällen efteråt!!

Det var ju skräpmat och definitionen av det begreppet jag menade! Och att svaren i denna tråd verkligen visar på hur olika människor människor definierar detta begrepp. Många nämner ju spontant hamburgare och korv som skräpmat - men det behöver det ju inte alls vara.

Om man väljer att definiera skräpmat som "gatuköksmat och pizza" så äter jag bara det i samband med utlandsresor, i de fall som matutbudet på en flygplats t ex är begränsat. (Däremot gör vi egen pizza hemma då och då - t ex med blomkålsbotten. Den betecknar jag inte som skräpmat.) Och apropå diskussionen om sushi och sashimi, så äter jag väldigt gärna det senare till lunch eller middag! Gör egen sashimi och serverar med en klick majonnäs smaksatt med japansk soya och ingefära - då blir jag mätt och belåten!
Men om någon pratar om skräpmat och nämner burgare, korv, pizza - menar du verkligen att du inte förstår att det inte är högrevsburgare, handgjord korv eller blomkålspizza de menar?

Har har vi antingen hemska Pizza Hut och Domino's eller pizzorior som har riktigt bra pizza ... men ingen har ju en akta Svenska Calzone :arghh: Bara inbakade med en massa mozzarella och annat som inte hor en calzone till.:cautious:

Sant!
Da kan vi lika garna kalla potatis eller brod for skrapmat, och det ar det ju inte. Det ar bra mat om man arbetar hart. Sjalv kan jag inte ata mycket av det da jag inte har tillrackligt hart fysiskt arbete och darfor inte forbranner kalorierna tillrackligt snabbt.
I USA är där aldrig pizzakrydda på pizzorna! Hur kommer det sig? De är ett måste för mig på pizza!

Det låter jättegott! Kan du beskriva hur du gör?Alltså pytt i pannan utan kött?
@westernsuzie

Skär lök, potatis, palsternacka, morot, kålrot, sötpotatis, gulbetor eller vad jag får tag i för rotfrukter i tärningar, sen steker i en stor järngryta på ganska låg värme tills det är mjukt och har fått lite lagom med färg. Saltar och pepprar. Steker ägg och Kokar rödbetor. Chevreröran gör jag genom att smula ner chevre och blanda med lätt créme fraiche samt ibland lite vitlök, salt och peppar. Supergott! :d:d

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 323
Senast: Hellhound
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 861
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar