Äter du skräpmat?

Pasta... med pesto... rosso? Det är vad kidsen, och jag, äter nu för tiden. (Tycker också att jag har en lite märklig uppsättning basstudentmiddagar..)

Pasta rosso = pasta med ketchup
Pasta blanco = pasta utan något på (EVENTUELLT ost om det inte är i slutet på månaden)

Pasta med pesto lät bli pasta verde men det var det sällan någon i korridoren som åt :rofl:

:p :D

Jag blir ytterst misstänksam till hur du skulle kunna räknas som oskyldig, fattig, hjälplös student när pasta rosso inte nämns en enda gång i din uppräkning av standardmaträtter O_o :cautious:
:p
Va, är det typiskt studenter? Jag älskar pasta med pesto rosso, men åt det aldrig som student.

Pasta rosso = pasta med ketchup
Pasta blanco = pasta utan något på (EVENTUELLT ost om det inte är i slutet på månaden)

Pasta med pesto lät bli pasta verde men det var det sällan någon i korridoren som åt :rofl:

:p :D
Jo, jag är bekant med koncepten. Men både hos mig och faktiskt alla andra jag känner har pesto, röd eller grön, ersatt ketchup när en vill undvika pasta blanco (bianco? såg nyss att det är nåt annat).

Meeen jag reserverar mig för att det också kan bero på kulturskillnader, jag pluggar vanligtvis inte i Sverige.

Jo, jag är bekant med koncepten. Men både hos mig och faktiskt alla andra jag känner har pesto, röd eller grön, ersatt ketchup när en vill undvika pasta blanco (bianco? såg nyss att det är nåt annat).

Meeen jag reserverar mig för att det också kan bero på kulturskillnader, jag pluggar vanligtvis inte i Sverige.

Mina korridorare var inte så kinkiga, det viktiga var att pengarna räckte till öl/vin :D

Jag åt praktiskt taget aldrig pasta, jag tycker potatis är godare. Dessutom hade jag obegränsad mängd kött hemifrån, pappa var slaktare :up: När jag hade en fattig månad åt jag älgkött :rofl:

När jag tittar på mitt flöde på FB så är det matbilder med "finare" mat. Vilket jag kan förstå till 100 % Ingen lägger väl ut bilder när de äter någon trist snabbmat:D
Men...hur ofta äter du skräpmat?
Jag äter skräp alldels för ofta. Tidsbrist, stress, trötthet osv. Men jag lägger ju inte ut på FB när jag köper en kebab eller hamburgare. Eller hämtpizzan...

Inte speciellt ofta. Mat och matlagning är ett intresse för vår familj. Händer någon gång kanske varje tredje månad att man köper en hamburgare på Max eller liknande. Men gillar ej hel eller halvfabrikat egentligen men köper såklart mjöl, ost, smör osv i affären. Det är inget jag gör själv men däremot gör jag tex egen pasta utav det. Beror kanske lite på vad som anses som skräpmat.

När jag googlar på just "pasta bianco" (ska säkert vara bianca) får jag upp en massa olika vita såser och dylikt, som verkar någorlunda avancerade jämfört med bara pesto, eller inget.
Jag vet inte om den med pesto hette bianca på menyn, det var jag som drog den slutsatsen eftersom där var pesto istället för tomatsås. Men ska man vara hundar procent korrekt hade jag kanske jag fel, den skulle kanske inte heta så i Italien. Att den såg ut som en dröm håller jag dock benhårt fast vid. :D

Edit: när jag kollar menyn så ser jag att peston inte var pesto och prosciutton inte var prosciutto. Dessutom glömde jag mozzarellan. Men gud så himmelskt det låter: Zucchinikräm, rökt mozzarella, basilika och färska Pachinotomater. Pancetta läggs på efter.

Jag vet inte om den med pesto hette bianca på menyn, det var jag som drog den slutsatsen eftersom där var pesto istället för tomatsås. Men ska man vara hundar procent korrekt hade jag kanske jag fel, den skulle kanske inte heta så i Italien. Att den såg ut som en dröm håller jag dock benhårt fast vid. :D
Nej, du kan säkert ha rätt! Ska man dra generaliseringens och fördomarnas stora kam över italiensk matlagning så kan de ju både sin pasta och tomatsås bra. Kan tänka mig att "vit pasta" är en lite ovanligare variant eller till och med specialitet, typ som vit pizza.

Är man riktig hardcore-student är det pasta blanco som gäller :sneaky: :D
Det har förekommit någon gång här också... :o Eller pasta Rosso deluxe (+ost) om man har tur :p
Pasta... med pesto... rosso? Det är vad kidsen, och jag, äter nu för tiden. (Tycker också att jag har en lite märklig uppsättning basstudentmiddagar..)
Pasta Blanco =snabbmakaroner
Pasta Rosso = +ketchup
+deluxe = + ost
Klassisk billig och snabb studentmat.

Det handlar inte om kinkighet utan att ketchup är rakt upp och ner oätligt :D
:eek: Hädelse! :eek:
Ketchup är egentligen inte gött, men gör oätlig mat ätlig;) och förhindrar skörbjugg :rofl:

När jag hade en fattig månad åt jag älgkött :rofl:

Låter ju hur lyxigt som helst! :p Själv körde jag på det vanliga - pasta. Nudelsoppa eller spagetti med tomatsås. Dagarna innan CSN bidraget fick man skrapa ut som sista resterna ur skafferiet. Då blev det knäckebröd, typ :p En gång blev det kokade lasagneplattor med salt på.

Men vin fanns det alltid pengar till!

Låter ju hur lyxigt som helst! :p Själv körde jag på det vanliga - pasta. Nudelsoppa eller spagetti med tomatsås. Dagarna innan CSN bidraget fick man skrapa ut som sista resterna ur skafferiet. Då blev det knäckebröd, typ :p En gång blev det kokade lasagneplattor med salt på.

Men vin fanns det alltid pengar till!

Jamen älgköttet var ju gratis :D och jo, vin fanns det alltid :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 877
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar